Strategii mai bune de stabilire a preturilor pot genera o crestere mai mare in UE
at kearneypreturifixarecompaniiimpactprofittraining
Studiul a peste 1.600 de afaceri din cinci tari europene, realizat de A.T.Kearney, dezvaluie ca o fixare a preturilor mai robusta ar debloca miliarde de Euro in profituri neexploatate.
Companiile europene ar putea sta la baza unei cresteri mai rapide la nivelul intregului continent daca si-ar imbunatati strategiile si practicile de stabilire a preturilor, conform companiei de consultanta A.T.Kearney.
Studiul recent despre strategiile de stabilire a preturilor al companiei, care acopera toate industriile principale, aduce informatii esentiale despre cat este cresterea posibila, ce companii ar trebui sa preia conducerea si ce masuri ar trebui sa ia companiile in legatura cu stabilirea preturilor.
“Datele despre cresterea slaba la nivelul UE, facute publice saptamana aceasta, ne intaresc conceptia bazata pe studiul realizat, ca firmele europene au un avantaj imens daca isi imbunatatesc strategiile de stabilire a preturilor.”, a spus Frank Bilstein, partener la A.T.Kearney si unul dintre cei mai experimentati consultanti in acest domeniu la nivel mondial.
Eurostat a raportat ca PIB-ul in UE-17 a crescut cu doar 0.1% in al treilea trimestru din 2013, dar a scazut cu 0.4% fata de al treilea trimestru din 2012.
“Pe masura ce companiile incep sa calculeze rezultatele de sfarsit de an si sa dea bonusuri, s-ar putea sa fie socate sa afle ca performantele lor ar fi putut fi imbunatatite daca ar fi luat masurile necesare imbunatatirii stabilirii preturilor.” , a spus Frank Bilstein.
Valoarea premiului este suficient de mare pentru a spori cresterea PIB-ului
Studiul a aratat ca fimelor care au luat masuri pentru imbunatatirea strategiei de fixare a preturilor, le-a crescut profitul brut cu peste 15% in medie, in ultimii 3 ani.
“Profiturile mai mari reprezinta motorul care le permite companiilor sa investeasca in infrastructura, sa angajeze mai multi oameni talentati si sa inoveze,” a spus Michael Weiss, partener la biroul din Bucuresti al A.T.Kearney. “Acest lucru reprezinta o parte a retetei de care Europa are nevoie pentru a se intoarce pe o cale de crestere economica sustenabila si solida.”
Un factor prevestitor al potentialului unei companii pentru o mai buna stabilire a preturilor este actuala putere pe piata, definita de veniturile brute si cota sa de piata. A.T.Kearney a folosit rezultatele studiului pentru a crea o modalitate de a estima acest potential.
Bazat pe rezultatele studiului, o corporatie puternica din industria auto, cu 8% cota de piata si 20% venituri brute in Europa, poate adauga aproape 3 puncte printr-o mai buna strategie de fixare a preturilor in decurs de 3 ani. Aceste valori reprezinta mai mult de 200 milioane Euro profit aditional. Un lider inovator high-tech cu 60% cota de piata si 45% venituri brute poate adauga 10 puncte, in medie, la venituri.
O concluzie surprinzatoare: Cu cat ai mai mult succes, cu atat castigi mai mult dintr-o strategie mai buna de stabilire a preturilor
“Poate cea mai intriganta concluzie este aceea ca firmele care au cele mai multe beneficii dintr-o stabilire mai buna a preturilor sunt acelea care sunt deja puternice.” , a spus Bilstein. Cu alte cuvinte, cu cat ai mai multa putere de piata, cu atat poti avea mai mult profit din alte imbunatatiri ale preturilor.
Bilstein, care a realizat mai mult de 100 de proiecte legate de strategii pentru preturi la nivel global, stie ca o putere mare de piata poate aduce o inertie la nivelul managerilor. “Aceasta concluzie a studiului desfiinteaza scuza ‘suntem deja foarte buni’. Companiile de succes sunt cele care ar trebui sa fie la conducere deoarece in cazul lor este vorba despre cele mai mari sume de bani.
O strategie de fixare a preturilor mai buna inseamna concentrarea pe una sau doua actiuni implementabile
“Maestrii Zen” atribuie mai mult de 70% din profitul lor stabilirii preturilor corecte dar nu se bazeaza pe proiecte majore pentru asta. Totusi, doua treimi dintre ei se concentreaza pe una sau doua actiuni implementabile de baza.
“Cea mai importanta actiune de imbunatatire a fixarii preturilor in ceea ce priveste impactul asupra profitului este training-ul pentru asta,” spune Michael Weiss. “Spre deosebire de promotii de preturi, care nu sunt aplicabile pentru multe companii business-to-business, training-ul pentru stabilirea corecta a preturilor este o oportunitate de a schimba felul in care gandesc oamenii in legatura cu acest subiect si felul in care administreaza preturile. Si este un factor esential pentru crestere in orice industrie.”
“Orice companie poate sa profite de oportunitatile create de preturi fixate mai bine,” a adaugat Weiss. “Ideile cum ca ‘industria noastra este diferita’ sau ca ‘acest lucru nu poate fi aplicat aici’ sunt gresite.”