Solutia ingenioasa gasita de romani, pentru a evita inflatia: cum isi fac cumparaturile, mai nou
cumparaturi onlinee-commenceshoppig online
In fata crizei inflationiste din prezent, romanii cauta solutii pentru a-si gestiona cat mai bine finantele personale. Multi dintre ei au renuntat la deplasarile fizice in magazin si se indreapta catre comertul electronic. Cumparaturile online sunt vazute ca solutia salvatoare ce-i ajuta sa-si controleze mai bine bugetul!
"In contextul ratei inflatiei ridicate din ultima perioada, romanii si-au adaptat comportamentele de cumparare asa incat 38% dintre acestia aleg, in prezent, sa achizitioneze online produsele de care au nevoie, putand astfel sa-si controleze mai bine bugetul lunar, arata Innoship, start-up-ul de tehnologie care a dezvoltat una dintre cele mai avansate platforme de management al livrarilor pentru magazinele online la nivel global", arata o analiza Innoship, un start-up de tehnologie care automatizeaza livrarile pentru magazinele online.
Astfel, in 2021, romanii au cumparat, in medie, de 17 milioane de euro pe zi, iar pentru 2022, GPeC estimeaza o crestere a pietei de 5-10% fata de 2021, cand s-au inregistrat 6,2 miliarde de euro.
In acest context al cresterii substantiale a cumparaturilor online se evidentiaza nevoia magazinelor online de a-si creste businessurile suficient cat sa ramana competitive. Cum se poate realiza acest lucru? Ei bine, tinand cont de cateva criteriii simple care conteaza foarte mult in ochii cumparatorilor, in aceasta perioada.
De exemplu, timpul de livrare este vital!
"Un factor important pentru magazinele online este politica de expediere. Conform platformei easySales, 22% dintre cumparatorii online din UE cred ca viteza de livrare mai scazuta decat cea indicata pe site este cea mai frecventa problema privind achizitiile online", noteaza sursa citata.
94% dintre magazinele e-commerce de top din Europa au probleme de optimizare a procesului de checkout, creand frictiune si intarziind comenzile cumparatorilor, arata date furnizate de Stripe, companie de procesare plati si partener VTEX.
Conform Stripe, peste 61% dintre magazinele analizate nu permit autocompletarea campurilor din formularul de checkout, aproape jumatate nu isi alerteaza cumparatorii cand datele lor de plata sunt gresite si 75% nu le permit clientilor sa-si salveze datele de plata pentru achizitii viitoare.
Mai mult, un numar deloc neglijabil de magazine nu permite achizitia fara inregistrare si multe altele nu permit livrarea automata pe adresa de facturare. O pagina de checkout corect conceputa ar trebui sa-l ghideze pe vizitator spre plata, fara a-i ingreuna procesul de achizitie.
Retailerii online pot avea un avantaj competitiv prin implementarea unei strategii de livrare bazata pe mai multi curieri cu ajutorul unei solutii de automatizare a managementului livrarilor.
"Un proces de livrare rapid si flexibilitatea optiunilor multiple de livrare oferite la checkout vor incuraja decizia de achizitie online, crescand vanzarile. Prin serviciile oferite de Innoship punem la dispozitie retailerilor metode variate de livrare, adaptate la specificul fiecarui colaborator si, mai ales, la nevoile clientilor acestora", mentioneaza Daniel Nicolae, fondator Innoship.