Sistemele de gestiune si vanzare, obligatorii pentru succesul unei afaceri
sistem gestiune restaurantesistem de vanzarecasa de marcatconstalaris
Evolutia societatii in care traim este tot mai evidenta, de la o zi la alta, ceea ce a determinat in mod natural si o evolutie a activitatilor comerciale.
Nu putem sa negam insa faptul ca evolutia si adaptarea legislatiei fata de necesitatile actuale au transformat activitatea comerciala intr-un proces din ce in ce mai solicitant pentru cei ce o practica. Poate unul dintre cele mai importante aspecte are de a face cu controalele autoritatilor - care vizeaza din ce in ce mai multe detalii ale relatiilor comerciale, atat in ceea ce ii priveste pe marii retaileri cat si pe micii comercianti.
Fie ca vorbim despre un magazin de cartier, un minimarket sau un restaurant, activitatea de vanzare presupune, pe langa servirea ireprosabila a clientilor si
emiterea bonurilor fiscale, o serie intreaga de activitati conexe ce implica cel putin una dintre urmatoarele obligatii: receptia marfurilor, introducerea produselor in gestiune si realizarea NIR-urilor, emiterea facturilor de vanzare (atunci cand sunt solicitate), trimiterea notelor de comanda catre bucatarie, emiterea notelor de plata, activitati ce necesita timp indelungat, efort urias, responsabilitate maxima si chiar pot crea probleme daca sunt realizate prin mijloace clasice, ori prin modalitati depasite.
Solutia ideala pentru a preveni aparitia situatiilor neplacute (amenzi, avertismente, suspendarea activitatii, etc.), dar si pentru economisi timp este reprezentata de sistemele de gestiune si vanzare, sisteme care in diverse configuratii au rolul precis de a facilita procesele ale caror nume le si poarta: gestiunea si vanzarea.
Configuratiile acestor sisteme sunt multe si variate, ele putand fi personalizate in functie de necesitatile domeniului de utilizare. Cea mai simpla varianta este alcatuita dintr-un PC sau laptop, un monitor clasic, un soft de vanzare si o casa de marcat compatibila cu softul respectiv.
In aceasta configuratie puteti realiza vanzarea fara a mai fi nevoiti sa tastati pe casa de marcat, aceasta devenind o simpla imprimanta fiscala, gestiunea urmand sa se realizeze tot prin mijloace clasice.
Sistem gestiune magazine mari
In cazul magazinelor mai mari este recomandata solutia formata dintr-un PC ce va indeplini rolul de server si un POS pe care se va instala softul de vanzare si la care se va lega si casa de marcat.
In cazul in care nu doriti un POS, puteti opta pentru varianta alcatuita dintr-o unitate centrala si un monitor touchscreen.
In ceea ce priveste
monitoarele touchscreen, un raport foarte bun calitate/pret putetigasi la firma
Constalaris, importator si distribuitor al marcii
Puritron. PC-ul cu rol de server va stoca baza de date si va fi utilizat strict pentru realizarea operatiunilor de back office (receptie marfuri, intocmire NIR-uri, etc.) In functie de necesitatile magazinului, acestui sistem i se mai pot adauga si alte echipamente, precum: cantar electronic, cititor de coduri de bare, cititor de carduri, imprimanta fiscala, etc.
Sistem gestiune restaurante
In cazul restaurantelor, cea mai des intalnita solutie este cea alcatuita din PC cu rol de server in back office, POS, care de obicei se instaleaza in zona barului si pe care ruleaza softul pentru comenzi, imprimanta pentru note de plata si imprimanta pentru comenzi instalata in bucatarie. Este recomandat ca imprimantele sa dispuna de interfata Ethernet, deoarece de cele mai multe ori, distanta dintre bar si bucatarie este una considerabila, iar conectarea echipamentelor in retea va scuteste de multe probleme. Bineinteles, casa de marcat se va conecta si ea tot la POS si va primi comenzile pentru emiterea bonurilor direct din soft.
Sistemele de gestiune si vanzare, obligatorii pentru succesul unei afaceri
Doua dintre avantajele majore ale acestor sisteme sunt reprezentate de timpul economisit in procesul de vanzare si de receptie a marfurilor, precum si de posibilitatea de a avea in permanenta o evidenta exacta a stocurilor si a situatiei vanzarilor. De asemenea, va pot scuti de o multime de batai de cap si de numeroase neplaceri provocate de legislatia in continua schimbare.
Sigur, v-am prezentat doar cateva exemple, care reprezinta o varianta de baza a configuratiilor necesare, insa sistemele de gestiune si vanzare se pot personalize in functie de nevoile clientului.
De asemenea, numarul echipamentelor componente poatevaria in functie de necesitatile clientului si de dimensiunile afacerii acestuia. Atunci cand aveti nelamuriri legate de alegerea sistemului potrivit, este indicat sa apelati la un furnizor cu experienta, care va poate oferi solutia perfecta, adaptata bugetului si cerintelor specifice business-ului pe care il conduceti. Pentru consultanta de orice tip privind sistemele complete de gestiune si vanzare, puteti apela la specialistii
Constalaris.