Sapte din 10 romani utilizatori de internet sunt multumiti de Black Friday 2019. O treime si-au folosit economiile pentru cumparaturi
black friday 2019succes black fridaycumparaturi black fridaysatisfactie black friday
Numarul romanilor care cumpara de Black Friday este in crestere, cu o rata de conversie din intentie in achizitie in online cu 22% mai mare, comparativ cu anul 2017, arata un studiu realizat de Starcom in parteneriat cu agentia de cercetare Kantar TNS.
In ceea ce priveste gradul de satisfactie, sapte din zece romani s-au declarat multumiti de Black Friday 2019. Un numar semnificativ mai mare de utilizatori de internet din mediul urban declara ca, in 2019, campaniile de reduceri incepute inainte de ziua de Black Friday le-au crescut interesul fata de intregul fenomen: 35% fata de 21%, in 2018.
Romanii utilizatori de internet isi pastreaza obiceiul de a-si pregati din timp cosul de cumparaturi de Black Friday. Astfel, 28% dintre acestia isi fac selectia de produse cu 3-4 saptamani inainte de eveniment.
Din teama de a nu pierde produsele dorite, consumatorii le achizitioneaza mai repede, mai ales in weekendul de dinainte de ziua de Black Friday (36%). Aceasta s-a transformat de-a lungul anilor dintr-o zi de reduceri intr-un eveniment mult asteptat de catre utilizatorii de internet din Romania, de aceea tot mai multi retaileri aleg sa inceapa mai devreme comunicarea promotiilor.
In 2019, principalele surse de informare despre Black Friday sunt: postarile de pe Facebook, reclamele de pe website-uri si cele difuzate la televizor.
Tot in acest an, se observa o crestere semnificativa a influentei social media, a persoanelor publice, bloggerilor si vloggerilor asupra deciziei de alegere sau cumparare a produselor de Black Friday (27%). Pentru cei mai multi utilizatori de Internet din mediul urban, Black Friday este ocazia perfecta de a cumpara produse de care au nevoie in casa sau de a cumpara cadouri pentru Craciun celor dragi.
Cele mai mari sume au fost cheltuite pe televizoare
Cele mai mari sume au fost cheltuite pe televizoare si produse electronice (in medie 800 de lei) si telefoane mobile/tablete/accesorii (in medie 660 de lei). Dintre cei intervievati, 34% si-au folosit economiile pentru achizitiile de Black Friday, iar 18% au apelat la carduri de credit.
Perioada de Black Friday i-a facut pe cei mai multi romani sa se simta multumiti (43%) si entuziasmati (20%) de achizitiile facute.
Totodata, Black Friday 2019 a imbunatatit imaginea reducerilor oferite, jumatate dintre utilizatorii de internet le-au considerat normale/acceptabile, perceptie care a influentat cresterea scorului de satisfactie comparativ cu 2018 (74% fata de 53%).
Un numar mai mare de consumatori multumiti a determinat si manifestarea unui interes mai mare fata de Black Friday 2020: 72% asteapta evenimentul de anul viitor.
Studiul Starcom in parteneriat cu Kantar TNS a ajuns, anul acesta, la a cincea editie. Concluziile fac parte dintr-un studiu mai amplu, care contine o masurare cantitativa prin metoda CAWI, aplicata pe un esantion de 1.046 respondenti, atat inainte de perioada Black Friday, cat si dupa finalizarea acestei perioade promotionale.
Pentru investigarea in amanunt a comportamentului de cumparare, chestionarele au fost aplicate inainte si dupa Black Friday pe acelasi esantion de respondenti in ambele masurari cantitative.
Targetul cercetarii il constituie utilizatorii de Internet din zonele urbane, cu varsta de peste 18 ani. Pe langa comportamentul general de cumparare in cadrul Black Friday, studiul investigheaza in detaliu achizitiile din categoriile fashion, ingrijire a pielii, telefonie mobila si electronice.