Sampania Fiscala, recolta 2018
sampanie 100.000 eurocontroale fisc litoralincasari cluburi mamaia
Ca in fiecare an, minivacanta de 1 Mai aduce cu ea cifre, statistici, inclusiv in ce priveste asa-zisele produse, hoteluri si restaurante de lux din Romania.
Asa-zise, intrucat, in primul rand, din cauza cvasisaraciei de pe aici, orice restaurant sau hotel mai spalat, apare iesit din comun, iar, in al doilea rand, pentru ca, tot la noi, daca pui un pret mare pentru lucruri si servicii civilizate, hopa luxul…
La noi, notiunea asta este precum praful (si nu numai) aruncat in ochi de “descalecatul” de elicopter direct in… parcarea in care sunt automobile mai scumpe decat aeronava.
Citeste si:
Gaura de 0,48% in buget, in primul trimestru
Nu avem un singur restaurant galonat macar cu o stea Michelin si niciun hotel, care, de la prima treapta a scarilor de la intrare, pana la ultimul milimetru de acoperis, sa indeplineasca normele (cele mai multe nescrise) luxului, de la curatenia absolut impecabila, pana la designul clasic/modern al spatiilor comune, al salilor si camerelor, designul, materialele si executia mobilierului.
Asadar, avem un lux… loco, in care cine plateste mii de euro pe un sejur pe litoralul romanesc se amageste ca sta ca la
Ritz,
Bristol,
Plaza Athenee,
Crillon,
Le Meurice,
George V sau
Dorcester si mananca la fel ca la restaurantele lor sau ca la
l’Ambroisie.
In acest context, a facut prima pagina stirea sau, mai bine zis, zvonul cu iz de stire al vanzarii unei sticle de sampanie cu 100.000 de euro. A vazut cineva bonul fiscal de 466.000 de lei, cat ar insemna o astfel de plata in lei?
A castigat statul TVA de 88.540 de lei din vanzarea asta? Cumparatorul a venit cu roaba plina de bani? A platit cu cardul? Cum s-a intamplat?
Pentru ca, in premiera, ANAF a pus cate un om de straja langa casele de marcat fiscale din 16 cluburi de pe litoral, acestea au consemnat incasari de 17,4 milioane de lei.
Citeste si:
Antifrauda a lucrat de 1 Mai: 17,4 milioane de lei fiscalizati din numai 16 cluburi
Celui mai mare dintre localuri, i-au intrat in casa de marcat, intr-o singura zi, 1,28 milioane de lei, dar, ce… surpriza, nu s-a vandut nicio sticla de sampanie de 100.000 de euro...
Deci, o operatiune de marketing, care a prins, a adus publicitate gratuita unui brand nou, venit, totusi, dintr-o podgorie veche.
In schimb, exista "case" de sampanie vechi de peste 200 de ani sau care mai au relativ putin si implinesc 300 de ani.
Pana la urma, lux autentic sau mimat, vinuri spumante, sampanii vechi sau noi, vintage (produse din recolta unui singur an, in butoaie vechi, din lemn de stejar, dezinfectate inainte prin metode traditionale si lasate, ulterior, la invechit, in sticla minum trei ani) sau non vintage (din recoltele mai multor ani, in cuve de inox, lasate la invechit in sticle minimum 15 luni), important este ca Fiscul sa culega o recolta cat mai bogata de taxe.
Sursa foto: decanter.com