Romanii ii dau dreptate lui Nouriel Roubini. Cel mai mult ne sperie o noua criza economica
temeri romanipreviziuni roubininoua criza economica
Nouriel Roubini, cam singurul economist care a prevazut criza economica din 2008, a facut, recent, predictii la fel de sumbre legate de viitorul mai mult sau mai putin apropiat. Roubine vorbeste despre o asa-zisa mama a tuturor crizelor, cauzata de datoriile facute de guverne pentru a combate efectele pandemiei.
Si in randurile romanilor, aparitia unei noi
crize economice a ajuns sa fie pe primul loc in clasamentul temerilor, potrivit celei mai noi editii a Barometrului UNSAR-IRES privind Perceptia riscului si cultura asigurarilor din Romania (2021).
Pandemia continua sa modifice perceptiile romanilor cu privire la riscuri. Cei mai multi se tem de o eventuala criza economica sau financiara care le-ar afecta veniturile.
Printre riscurile mentionate cel mai frecvent continua sa se numere incendiul, accidentele auto, imbolnavirile sau dezastrele naturale.
Cercetarea sociologica arata ca, dupa un an marcat de pandemie, o criza economica sau financiara care ar afecta veniturile - risc nou introdus in sondaj - este cel mai adesea mentionata de romani, respectiv de catre 67% dintre respondenti.
Topul riscurilor de care se tem romanii este completat de incendiu (62%, de la 60%, in 2020), accidente auto (62%, fata de 58%), imbolnaviri (56%, de la 58%), dezastre naturale, precum cutremurul, inundatiile sau alunecarile de teren (54%, la fel ca in 2020), furt (51%, de la 56%), fenomene meteo severe (48%, de la 47%) si alte accidente, precum cele casnice (48%, fata de 45%).
"Cu toate ca vedem semne de revigorare, efectele pandemiei inca se fac remarcate. Cercetarile sociologice pe care le realizam in fiecare an ne ajuta sa intelegem mai bine la nivel de industrie preocuparile pe care le au romanii cu privire la siguranta lor personala sau a familiei, dinamica acestora in timp si, mai ales, cum putem sa ii protejam mai bine prin intermediul asigurarilor in aceasta perioada", a declarat Adrian Marin, presedintele UNSAR.
Cand cumpara o asigurare, romanii se bazeaza cel mai mult pe modul in care le acopera nevoile (21%), pe rapiditatea la plata despagubirilor (15%) sau pe consultanta oferita (12%).
Barometrul UNSAR-IRES mai releva ca factorii care pot amplifica decizia de a incheia o asigurare sunt veniturile mai ridicate (38%), o mai buna informare (35%) si aparitia de produse noi, digitale (19%).
In acelasi timp, experienta personala cu societatile de asigurari ramane una mai degraba pozitiva pentru 64% dintre romani, in crestere fata de 58% in 2020.
Conform respondentilor, printre calitatile cele mai importante pe care ar trebui sa le aiba o companie de asigurari se numara seriozitatea (44%), corectitudinea (28%) si increderea pe care o inspira (9%).
Gradul cel mai mare de satisfactie al consumatorilor ramane cel legat de interactiunea cu personalul (88%), clauzele contractuale si nivelul sumelor asigurate (77%), dar si raportul pret/calitate (76%) sau sistemele online existente (75%), in timp ce mai putin multumiti sunt de nivelul birocratiei (45%) si de timpul de asteptare pana la despagubire (40%).
Barometrul a fost realizat pe un esantion format din 1.336 respondenti cu varsta intre 18-50 de ani, in mai 2021, utilizand metoda CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing).