Romanii au economisit ca sa aiba bani DE SPART in luna urmatoare: lungi liste de cumparaturi pentru Sarbatori
cumparaturi craciunblack friday romaniavanzari black friday
Intr-o societate consumerista, evenimentele care le dau oamenilor din intreaga lume posibilitatea de a cumpara tot mai multe lucruri care nu aduc neaparat fericirea se inmultesc. In aceasta saptamana, va avea loc in SUA, originalul Black Friday, pana la care, chinezii s-au mandrit cu Singles Day, varianta lor de festival al cumparaturilor.
Ambele evenimente le ofera comerciantilor si analistilor economici posibilitatea de face previziuni despre cum va arata sezonul cumparaturilor de sarbatori de anul acesta.
Si la noi, Black Friday a adus vanzari record pentru eMAG. Numarul de produse comendate a crescut 27%, la 2,2 milioane, iar vanzarile totale au depasit 600 de milioane de lei, mai mari cu 24 de milioane, in comparatie cu 2020.
Resurse sunt in continuare avand in vedere ca potrivit datelor BNR, romanii tin in banci peste 452,453 miliarde de lei si, daca tot sunt anticipatii inflationiste ar putea sa cumpere cu o parte din bani bunuri de folosinta indelungata.
In ceea ce priveste China, Singles Day este un eveniment organizat in fiecare an pe 11 noiembrie, tocmai pentru ca 11.11, data formata numai din numarul 1, este in ton cu ziua persoanelor care inca nu si-au perechea. Asadar, macar sa-si gaseasca perechea de pantofi mult dorita si milioane de alte produse la pret redus.
In 2021, de Singles Day, vanzarile celor mai mari magazine online chinezesti, Alibaba si JD.com, s-au majorat crescut cu 16%, potrivit unei analize wall-street.ro.
De Singles Day, Alibaba a avut vanzari de 84,5 miliarde de dolari, mai mari cu 8,5% fata de 2020, iar JD.com vanzari de 49 de miliarde de dolari, in crestere cu 28,6% fata de 2020.
Vanzari mari la preturi mai mari
Insa, preturile la poarta fabricilor din China au crescut, in octombrie, cu 13,5%, de la 10,7% in septembrie. Pe langa scumpirea energiei, desele intreruperi in alimentarea cu electricitate provoaca sincope pe lanturile de productie si cresc costurile.
Desi comenzile au fost in crestere, ramane de vazut daca ele vor fi livrate intr-un termen rezonabil, mai ales in ce priveste cele mai recente modele de telefoane din cauza problemelor legate de lanturile de aprovizionare si a crizei cipurilor.
De asemenea, Black Friday, cea mai mare zi de cumparaturi din SUA, are loc saptamana aceasta, urmata de Cyber Monday. Insa, sezonul cumparaturilor a inceput, vanzarile cu amanuntul in SUA crescand in octombrie cu 1,7%, fapt care arata ca oamenii cumpara deja cadourile de Craciun.
Sondajul Global Black Friday Forecast arata ca 30% dintre consumatori vor face cumparaturi mai devreme decat se asteptau si tot 30% vor face cumparaturi mai tarziu ca sa vada ce se intampla. Pentru prima categorie, pretul conteaza mai putin, importanta fiind obtinerea produselor pe care le doresc, iar a doua categorie se concentreaza tocmai pe a cumpara la preturi cat mai mici.
Tendinta de a face cumparaturi inainte de sezonul traditional de sarbatori se manifesta si in Europa, Marea Britanie raportand o crestere de 0,8% a vanzarilor cu amanuntul.
Redresarea sectorului de retail s-a accelerat, de la nivelul de stagnare din luna precedenta, iar vanzarile sunt acum cu 6% peste nivelul de dinaintea pandemiei. Cifrele sunt benefice pentru perspectiva revenirii cresterii economice in Marea Britanie, consumul privat reprezentand peste 60% din economie.
Prognoza pentru lunile noiembrie si decembrie este de cu 8% a cheltuielilor de retail fata de anul trecut.