Romania are cea mai scazuta prognoza economica din Europa
consum romaniaconsum romaniperspective romaniagfk
Concluziile studiului GfK privind climatul de consum in Europa pentru al doilea trimestru din 2018 arata ca sentimentul consumatorilor din cele 28 de state UE s-a imbunatatit usor, in trimestrul al doilea din 2018.
In iunie, acesta a ajuns la 23,2 puncte, in crestere cu 2,6 puncte fata de valoarea din martie. Este cel mai inalt nivel din noiembrie 2017 pana acum.
Prognozele economice in randul consumatorilor romani au continuat sa scada, in trimestrul al doilea. Cu minus 22,2 puncte, in iunie, indicatorul a scazut cu 5,6 puncte, comparativ cu luna martie. Acesta este cel mai scazut nivel, inregistrat din aprilie 2012.
Romanii privesc perspectivele economice ale tarii lor cu mai mult pesimism decat oriunde in alta parte a Europei.
Si asteptarile privind veniturile au scazut. Cu minus 0,1 puncte, in iunie, indicatorul a scazut cu 4,2 puncte comparativ cu martie, ajungand la cel mai scazut nivel inregistrat din iunie 2014.In schimb, inclinatia catre cumparare a crescut cu 4 puncte, ajungand la 1,3 puncte, in iunie, comparativ cu martie. In primul trimestru din 2018, in Romania, inclinatia catre cumparare avea tot o valoare negativa.
Potrivit GfK, inclinatia medie catre cumparare in UE a scazut usor, la fel si inclinatia catre economisire, astfel fiind disponibili mai multi bani pentru consum.
Consumatorii au evaluat perspectivele economice. Ca medie, in UE, ele sunt mai putin incurajatoare decat la inceputul anului. Prognoza economica a ajuns la 7,1 puncte, in iunie, fata de 15 puncte, in martie.
Nivelul de incredere in dezvoltarea economica s-a diminuat substantial, mai ales in Germania, Franta si Belgia. In schimb, consumatorii din Spania si Italia au privit mai favorabil activitatea economiei proprii.
Asteptarile privind veniturile s-au mentinut, in medie, in UE, ajungand la 16,8 puncte, in iunie, cu 0,5 puncte peste valoarea din martie.
In Spania, Slovenia si
Grecia, indicatorul s-a marit considerabil, comparativ cu primul trimestru.
Aici consumatorii si-au cotat si evolutia viitoare a salariilor cu mai mult optimism. In comparatie cu primul trimestru, inclinatia catre cumparare a scazut usor, ajungand la 17,6 puncte, in iunie, cu 2,1 puncte mai putin decat in martie.
Daca indicatorul a scazut cu doua cifre in Bulgaria si Franta, in Slovenia si Spania s-a imbunatatit.
In ciuda unei usoare scaderi a inclinatiei catre cumparare, sentimentul consumatorilor in Europa masurat de GfK a crescut la 23,2 puncte, in al doilea trimestru din 2018, intrucat se ia in considerare si calculul inclinatiei catre economisire, aflata tot in scadere.
Sursa foto: pixabay.com