ROCA a preluat Romcargo Maritim, operatorul celui mai mare terminal Ro-Ro din Portul Constanta
afaceri rocapreluari rocaromcargo maritimexporturi daciaexport ford
Platforma de investitii ROCA a preluat, astazi, operatorul portuar Romcargo Maritim care gestioneaza 90% din fluxurile maritime de vehicule pentru pasageri si utilitare din Romania, incluzand Dacia, Renault, Ford si Mitsubishi, operand cel mai mare terminal Ro-Ro din portul Constanta.
Infiintata in 2006, compania a trecut printr-o perioada dificila intre 2015-2016, iar, la finalul anului 2016, a intrat in insolventa, desfasurand-si in continuare activitatea conform cu un plan de reorganizare.
Citeste si:
Orban: Teodorovici ascunde documentul care dovedeste ca bugetul nu e realizabil
"Cea de-a cincea tranzactie a platformei ROCA este o reala provocare. Am concentrat experienta acumulata pana acum si ne-am lansat intr-un domeniu pe care-l consideram strategic pentru Romania. Este vorba de o companie cu activitate logistica, si nu una oarecare, ci un operator portuar.
Romcargo Maritim este cel mai bun exemplu ca ROCA face fix ce si-a propus. Vedem oportunitati acolo unde altii vad doar riscuri.
Pariem atat pe o valorificare mai buna a pozitiei geografice strategice a Romaniei cat si pe potentialul insuficient exploatat al fluxului comercial euro - asiatic. Astfel, mizam pe succesul acestei investitii si pe scoaterea companiei din insolventa in scurt timp", a declarat Rudolf Vizental, CEO ROCA.
Planul ROCA este de a contura o schema de dezvoltare strategica a Romcargo Maritim, folosind atat experienta managerilor din platforma precum si atuurile companiei, consolidand, in acelasi timp, relatiile cu principalii parteneri Alianta Renault-Nissan-Mitsubishi si Ford Werke - Ford Romania.
Managementul actual Romcargo Maritim va fi parte activa a acestui plan, experienta lui in industrie fiind esentiala pentru succesul viitor al companiei. Dezvoltarea Romcargo Martim ca investitie ROCA va fi posibila si datorita faptului ca Portul Constanta este supus unui proces de dezvoltare la finalul caruia infrastructura portului va permite accesul unor nave de tonaj mai ridicat. Odata cu cresterea gradului de utilizare a cailor navigabile din port, activitatea companiei se va putea intensifica.
In spatiul de 85.000 mp gestionat in Portul Constanta, Romcargo Maritim are o capacitate de stocare de 7.500 de unitati simultan, poate opera 25.000 vehicule pe luna, o cale ferata cu 3 linii si posibilitatea de a opera simultan 2 trenuri de cate 21 vagoane fiecare si o dana cu lungimea de 200 de metri.
In 2018, cu 80 de angajati, Romcargo Maritim a avut un flux total de 154.000 de autovehicule operate, iar estimarile pentru 2019 sunt de 175.000 autoturisme.
ROCA s-a lansat in 2018 ca prima platforma de investitii si management dedicata companiilor romanesti. Dupa numai un an de activitate, compania a obtinut un randament de 260% pentru sumele investite initial si a ajuns la o valoare de 22 milioane de euro.
Citeste si:
PSD nu primeste decontarile banilor investiti in campania electorala. Dancila: Ce nu ne omoara, ne intareste
Actionariatul ROCA numara nume importante din antreprenorialul local si international care au decis sa se alature misiunii acestui proiect incepand cu anul trecut: Andrei Cionca, presedinte CITR Group si asociatii sai prin divizia de investitii CIT Resources; Astra Rail Management GMBH, fratii Paval, prin PIF Industrial; Dan Sucu, fondatorul Mobexert; BT Investments, compania de investitii a Bancii Transilvania; Theodora Popa, vice-presedinta grupului Transavia si a Theodora Golf Club; Adolf Baclea, fondatorul companiei Cosena; Vetimex Capital SRL, companie detinuta de familia Korponay, fondatorii distribuitorului de produse veterinare Maravet SA; Cristian Ludovic Pop, fondatorul lantului de magazine pet shop Animax, si Next Capital Solutions SRL, companie de servicii financiare destinate IMM-urilor si membra a grupului EOS.