Review-urile online sunt din ce in ce mai importante in decizia de cumparare a electrocasnicelor
reviewuri onlinecriterii electrocasnice maricriterii electrocasnice micireviewuri experti
Studiul GfK FutureBuy 2018 realizat in 35 de tari a analizat modul in care mediul digita a schimbat atitudinile si comportamentele
oamenilor fata de cumparaturi online si offline, pe categorii de produse si pe categorii de varste sau generatii.
Analiza arata o ierarhizare diferita a factorilor care influenteaza decizia de cumparare pe categorii de produse precum electrocasnicele mari si electrocasnicele mici, dar si in functie de sex.
Citeste si:
ASF a controlat trei companii de asigurare si a aplicat o amenda de 40.000 de lei
Cel mai important criteriu pentru aceasta categorie de produse, sunt review-urile online din partea altor cumparatori, femeile dand ceva mai mult credit acestora decat barbatii: 72%, respectiv 68%.
Urmatorii factori importanti in clasament sunt review-urile online postate de experti, apreciate intr-o masura mai mare de femei decat de barbati, site-urile generale de shopping si compararea preturilor sau consultarea site-urilor de reduceri.
Criterii precum compararea preturilor, informatiile afisate la raft, opiniile apropiatilor sau consultarea personalului de vanzari din magazine detin procente aproximativ egale, cu o predilectie mai mare din partea barbatilor catre a lua in considerare informatiile primite la raft si interactiunea fata in fata cu un specialist pentru a primi mai multe detalii (62% fata de 57%, in cazul femeilor, la primului criteriu, respectiv 61% fata de55%, pentru al doilea factor).
Intr-un procent mult mai mare decat in cazul femeilor, barbatii au incredere in site-urile retailerilor.
Ceilalti europeni tin cel mai mult seama, atunci cand vine vorba despre achizitionare electrocasnicelor mari, de sfaturile consultantilor de vanzari din magazine, de review-uri si de site-urile de discounturi pentru a compara preturile.
Ce conteaza in cazul cumparatorilor de electrocasnice mici?
Si aici, primele doua criterii raman, ca si in cazul electrocasnicelor mari, review-urile online din partea altor cumparatori sau utilizatori si cele ale expertilor.
Topul continua cu compararea preturilor prin consultarea site-urilor de discounturi, dar si a celor generaliste si informatiile la raft.
Potrivit studiului, toti factorii de mai sus sunt valorizati mai mult de femei decat de barbati. In cazul europenilor, primele trei criterii in top sunt review-urile online, informatiile primite la raft si de site-urile de discounturi pentru a compara preturile.
Studiul GfK FutureBuy ofera o radiografie completa a asteptarilor cumparatorilor romani din mediul urban, utilizatori de internet si a modului in care marcile pot construi relatii puternice cu ei pe tot parcursul procesului de cumparare in mediul online si offline.
Citeste si:
FMI a revizuit in crestere evolutia economiei romanesti
Studiul a fost derulat, in Romania, pe un esantion de 1.000 de respondenti utilizatori de Internet din mediul urban, cu varsta de minim 18 ani.