Retailul romanesc creste peste media europeana

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Retailul romanesc creste peste media europeana Retailul romanesc creste peste media europeana
de Alexandra Stanescu la 21 Iun. 2017
Urmareste-ne pe Google News
retail romaniacrestere romaniagfkindicatori piata

GfK a derulat un studiu - analiza a scenei de retail european, din 32 de tari, cuprinzand cele mai recente evolutii si prognoze pentru 2017.

Indicatorii de piata evaluati de GfK sunt: puterea de cumparare, ponderea cheltuielilor populatiei in retail din cheltuielile totale, inflatia, profitabilitatea spatiilor comerciale. De asemenea, GfK ofera o prognoza asupra cifrei de afaceri aferente retailului din spatiile comerciale pentru 2017.
 
Reducerea somajului si o usoara crestere a veniturilor au avut un impact favorabil in multe domenii. In 2016, consumatorii din UE au avut un venit mediu de 16,153 de euro de persoana pentru consum, chirie, economii si contributii pentru pensii, o putere de cumparare nominala mai mare cu 0,7% fata de 2015. 
 
De remarcat este ca diferentele de curs valutar au o influenta negativa, in special prin devalorizarea lirei sterline britanice. Tarile din Europa Centrala si de Est au avut cele mai mari rate de crestere.
 
Chiar daca in crestere, puterea de cumparare in Romania este printre cele mai mici din Europa. Situatia este asemanatoare celei din Ucraina, Bulgaria, Serbia, Bosnia-Hertegovina, Macedonia, Albania si, partial, Turcia.
 
Regiunile tarii unde puterea de cumparare inregistreaza un mic salt fata de restul tarii sunt: Bucuresti si judetele Cluj, Timis, Arad, Alba, Sibiu, Brasov, Prahova, Arges.
 
GfK estimeaza o crestere de 1,5% a afacerilor din retail. Excluzand Marea Britanie, cifra ajunge la peste 2%. Tarile campioane de anul trecut sunt in prim-plan si in 2017. In special Romania (aproape 10%) si Ungaria (in jur de 6%) au rate de crestere dinamice. GfK estimeaza o crestere intre 4 si 5,5%, pentru Croatia, Bulgaria si tarile baltice, iar, in Polonia, una de putin peste 5%, gratie aprecierii zlotului polonez, precum si cresterii veniturilor si preturilor. 
 
Dupa un declin de doi ani, retailerii din Grecia pot respira usurati datorita unei cresteri de un procent prognozat pentru 2017.
 
In ceea ce priveste ponderea cheltuielilor populatiei Europei in retail, tendinta de declin a continuat si in 2016. Cifrele arata ca aceasta cota este de 31%, fata de 31,4%, in 2015. Europenii investesc o pondere tot mai mare din venitul lor in sanatate, gastronomie si intretinere.
 
La +0,3%, cresterea preturilor in 2016 abia daca a depasit inflatia zero care a caracterizat 2015. Unsprezece dintre statele europene chiar au inregistrat deflatie anul trecut. A fost in special cazul tarilor din Europa de Est si de Sud-Est. Printre ele se numara si Romania cu o deflatie de 1,2% in 2016 si o inflatie prognozata pentru 2017 de 1,6%.
 
Legat de inflatie, Comisia Europeana prognozeaza o rata de 1,8% pentru 2017, iar consumatorii estonieni (+2,8%) si cei britanici (+2,5%) par a fi cei mai afectati anul acesta.
 
Legat de profitabilitatea spatiilor comerciale, studiul remarca faptul ca, pe ansamblu, aceasta a crescut in UE cu aproape un procent, in 2016. Profitabilitatea spatiilor a crescut cu 0,4%, ajungand la o medie de 1,17 metri patrati pe cap de locuitor, dar valorile difera foarte mult de la o tara la alta. 
 
Austria si Olanda nu au reusit sa atinga aceleasi valori la acest capitol in 2016, comparativ cu 2015. Chiar si asa, aceste doua tari impreuna cu Belgia continua sa aiba cea mai mare profitabilitate pe cap de locuitor a spatiilor comerciale intre tarile UE luate in considerare de studiu. 
 
Ratele de profitabilitate au crescut in Europa Centrala si de Est pe fondul unei mai bune stari de spirit a consumatorilor si a ratelor predominant peste medie de crestere a retailului. Extinderile si deschiderile de magazine de mari dimensiuni au contribuit si ele la cresterea profitabilitatii spatiilor de retail in Spania si Italia.
 
Ca si anul anterior, cele mai mari rate de profitabilitate sunt in Luxemburg, Elvetia si Norvegia, iar cele mai mici in Ucraina - care inregistreaza doar 27% din profitabilitatea Luxemburgului.
 
In Romania, spatiul comercial aferent unui locuitor se afla inca sub media europeana, la 0,7 metri patrati, cu o profitabilitate mai mica de 2.500 de euro pe metru patrat.
Senior Editor Manager.ro

Ultimele NOUTATI

ANPC-ul a bagat spaima in patronii de restaurante din Romania. Acuzatii grave privind controalele
Ultimele stiri economice

ANPC-ul a bagat spaima in patronii de restaurante din Romania. Acuzatii grave privind controalele

today25 Feb. 2025
Concedierea salariatului al carui post se desfiinteaza. Cateva probleme practice de avut in vedere
Companii

Concedierea salariatului al carui post se desfiinteaza. Cateva probleme practice de avut in vedere

today25 Feb. 2025
Singurul mod in care trebuie sa folosesti un credit de nevoi personale
Financiar-Bancar

Singurul mod in care trebuie sa folosesti un credit de nevoi personale

today25 Feb. 2025
Cate simturi are, de fapt, omul?
Cultura generala

Cate simturi are, de fapt, omul?

today25 Feb. 2025
Ela Iliesi: Romanca ce transforma marketingul companiilor din toata lumea, de la start-up-uri la corporatii
Business

Ela Iliesi: Romanca ce transforma marketingul companiilor din toata lumea, de la start-up-uri la corporatii

today25 Feb. 2025
Cum sa alegi romanul de detectivi perfect pentru cadou
Life Style

Cum sa alegi romanul de detectivi perfect pentru cadou

today25 Feb. 2025
Cele mai bine platite joburi pe care le poti face de acasa
Companii

Cele mai bine platite joburi pe care le poti face de acasa

today25 Feb. 2025
Cum se cerceteaza accidentele de munca si de ce este necesara pregatirea profesionala?
Business

Cum se cerceteaza accidentele de munca si de ce este necesara pregatirea profesionala?

today25 Feb. 2025

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cuRegulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Singurul mod in care trebuie sa folosesti un credit de nevoi personale
Financiar-Bancar

Singurul mod in care trebuie sa folosesti un credit de nevoi personale

today25 Feb. 2025
Cate simturi are, de fapt, omul?
Cultura generala

Cate simturi are, de fapt, omul?

today25 Feb. 2025
Ela Iliesi: Romanca ce transforma marketingul companiilor din toata lumea, de la start-up-uri la corporatii
Business

Ela Iliesi: Romanca ce transforma marketingul companiilor din toata lumea, de la start-up-uri la corporatii

today25 Feb. 2025
Cum sa alegi romanul de detectivi perfect pentru cadou
Life Style

Cum sa alegi romanul de detectivi perfect pentru cadou

today25 Feb. 2025

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x