Retailul modern romanesc atinge 60% cota de piata
crestere consumcota de piata hypermarketuri
Rezultatele studiului GfK Consumer Panel Services de monitorizare a consumului casnic arata ca retailul modern reprezinta un pilon principal de crestere a consumului, atingand o cota de piata record, de 60%, in primul trimestru al anului 2016.
Hipermarketurile inregistreaza cea mai mare rata de crestere dintre toate canalele. Acestea castiga mai bine de un punct procentual, pana la 29% cota de piata datorita cresterii valorii cosului de cumparaturi.
In afara de cosuri mai mari de cumparaturi pentru fiecare vizita, supermarket-urile sunt vizitate de mai multe gospodarii si ajung la 17% cota de piata.
Discounterii arata o traiectorie diferita de crestere, reusind sa creasca si frecventa de cumparare.
Potrivit GfK, cele mai recente analize din studiile de monitorizare a consumului casnic arata ca romanii opteaza pentru cosuri mai mari de cumparaturi, mai ales in comertul modern.
Primele trei luni din 2016 urmeaza tendintele de consum remarcate dupa prima reducere de TVA din iunie 2015.
Valoarea bunurilor de larg consum este cu 0,4% mai mare, in contextul unei deflatii alimentare de 6%, ceea ce se traduce intr-o crestere de 3,5% in volum pentru cumparaturile pentru acasa.
Romanii continua sa faca uptrading, adica sa achizitioneze marci si categorii de produse mai scumpe.
Pestele si fructele de mare, specialitatile de branza sau cidrul sunt cele mai dinamice categorii de produse, oferind oportunitati brandurilor si retailerilor sa inoveze si sa creeze experiente unice pentru consumatori.
Cresterile din aceste categorii precum si din altele cum ar fi lactatele, snacks-urile sarate, apa, bauturile racoritoare si cele spirtoase sau vinul si cele de ingrijire personala vorbesc foarte clar despre nevoile consumatorilor de diversificare si de incercare a unor produse nou intrate in consum.
Studiul GfK Consumer Panel Services monitorizeaza consumul casnic pentru toate categoriile de bunuri de larg consum, in 3.000 de gospodarii.