RECTIFICARE BUGETARA 2019: Cine pierde bani, cine primeste mai multe fonduri si cati bani primesc primariile Bucuresti

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
RECTIFICARE BUGETARA 2019: Cine pierde bani, cine primeste mai multe fonduri si cati bani primesc primariile Bucuresti
RECTIFICARE BUGETARA 2019: Cine pierde bani, cine primeste mai multe fonduri si cati bani primesc primariile Bucuresti
de Magda Florea la 06 Aug. 2019
Urmareste-ne pe Google News
rectificare bugetaradeficit bugetaraccize

Saptamana aceasta, Guvernul va aproba proiectul de rectificare bugetara pe anul 2019. Conform textului proiectului, mai multor Ministere si institutii li se vor taia din fonduri, in timp ce altele vor primi mai multi bani. Ministerul Finantelor Publice a elaborat proiectul rectificarii bugetare si asigura respectarea limitei de 2,76% a deficitului bugetar. Proiectul rectificarii bugetare asigura sumele necesare pentru plata pensiilor si a salariilor.

Rectificarea bugetara va fi pozitiva, in sensul ca toate ministerele care au planificate investitii importante vor primi sumele necesare, a declarat luni, la Radio Romania Actualitati, ministrul Finantelor Eugen Teodorovici, pe fondul informatiilor neoficiale din spatiul public legate de o rectificare negativa.

"Fata de ceea ce a aparut in spatiul public zilele trecute, pot sa spun asa, intr-un singur cuvant, ca va fi o rectificare speram noi pozitiva, adica toate ministerele, cele care au planificate masuri importante de investitii si nu numai, vor primi toate sumele necesare astfel incat pana la finele acestui an sa le si aplice”, a spus Teodorovici.


Ministrul a negat informatia potrivit careia vor fi ministere care vor pierde sume. „Nu, nu. Vor fi ministere care vor avea bugetele, sa spunem asa, asa /../ cum au fost planificate si chiar vor fi anumite, sa spun asa, plusuri acolo unde au fost adaugate masuri fata de cele pe care cu totii le cunoastem. Ele vor fi anuntate in mod public odata cu momentul rectificarii de doamna prim-ministru si, ca o concluzie, sunt convins ca va fi o rectificare pozitiva”, a spus ministrul.


Rectificare bugetara: Cui i se taie din fonduri si cine primeste mai multi bani


 
La rectificarea bugetara vor fi diminuate fondurile de la Ministerele: Educatiei Nationale, Fondurilor Europene, Cercetarii si Inovarii, Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, Pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat, Economiei, Apelor, Padurilor si Mediului, Transporturilor, la care se adauga Secretariatul General al Guvernului.

Ministerul Transporturilor pierde cei mai multi bani la rectificarea bugetara, intre 2,5 si 3 miliarde de lei, din bugetul de 12,6 miliarde de lei. Motivul invocat de cei de la Finante este legat de faptul ca Transporturile nu au realizat proiectele depuse. "Au cheltuit in primele sase luni doar 30%. Si dupa reducerea bugetului le raman peste 5,5 miliarde de lei, cu 2 miliarde mai mult decat au cheltuit in primele sase luni”, au declarat surse din Ministerul de Finante. 

Sanatatea pierde si ea bani la rectificare, avand blocata o suma de 400 de milioane de lei ca buffer. In primele sase luni, Ministerul Sanatatii a cheltuit aproape 4 miliarde de lei din cele 11 miliarde alocate la inceputul anului. 
 
Totodata, bugetele componente ale bugetului general consolidat care au inregistrat majorari ale veniturilor sunt: bugetul de stat +2.250,9 milioane lei, bugetul general centralizat al unitatilor administrativ-teritoriale +3.719,0 milioane lei, bugetul asigurarilor pentru somaj +834,3 milioane lei, bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate +45,1 milioane lei iar diminuari ale veniturilor s-au inregistrat la bugetul asigurarilor sociale de stat -1.442,5 milioane lei si bugetul institutiilor/activitatilor finantate integral si/sau partial din venituri proprii -415,6 milioane lei.

Cine pierde bani

 
Ministerul Educatiei Nationale pierde 1,03 miliarde de lei, Ministerul Fondurilor Europene pierde 681,9 milioane lei, Ministerul Cercetarii si Inovarii pierde 369,1 milioane lei, Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale pierde 310,4 milioane lei, Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale pierde 310,4 milioane lei, Ministerul Economiei pierde 225,6 milioane lei per sold, Secretariatul General al Guvernului pierde 143,6 milioane lei per sold, Ministerul Apelor si Padurilor pierde 138,9 milioane lei, Ministerul Transporturilor pierde 128,8 milioane lei, Autoritatea Nationala Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor pierde  106,5 milioane lei. Bugetul Serviciului de Telecomunicatii Speciale (STS) a fost redus cu 71,66 milioane lei, potrivit proiectului rectificarii bugetare publicat, luni, de Ministerul Finantelor. 

Cine primeste mai multe fonduri

 
Ministerul Finantelor Publice Actiuni Generale primeste 2.243,6 milioane lei, Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice primeste 970,5 milioane lei per sold, Serviciul Roman de Informatii primeste 396,5 milioane lei, per sold, Ministerul Muncii si Justitiei Sociale primeste 326,4 milioane lei per sold, Ministerul Mediului primeste 92,2 milioane lei per sold. Bugetul Serviciului Roman de Informatii (SRI) a crescut cu 396,5 milioane lei, fiind majorate si bugetele Serviciului de Informatii Externe (SIE) si Serviciului de Protectie si Paza (SPP). 
 

Rectificare bugetara pentru bugetele locale


 
Sumele defalcate din taxa pe valoarea adaugata pe anul 2019 pentru finantarea cheltuielilor bugetelor locale se majoreaza cu suma de 2.900,0 milioane lei, astfel:
 
- se majoreaza sumele defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru finantarea cheltuielilor descentralizate la nivelul judetelor cu suma de 177,7 milioane lei, pentru finantarea cheltuielilor determinate de implementarea Programului pentru scoli al Romaniei, in perioada septembrie - decembrie a anului scolar 2019 - 2020, potrivit prevederilor Hotararii Guvernului nr.559/2019 privind stabilirea bugetului pentru implementarea Programului pentru scoli al Romaniei in perioada 2017-2023 pentru anul scolar 2019-2020, precum si pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr.640/2017 pentru aprobarea Programului pentru scoli al Romaniei in perioada 2017 - 2023 si pentru stabilirea bugetului pentru implementarea acestuia in anul scolar 2017 – 2018, cu incadrare in sumele prevazute pentru anul 2019 in fiecare dintre anexele nr.1-3 la aceasta hotarare;
 
- se majoreaza sumele defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru finantarea cheltuielilor descentralizate la nivelul comunelor, oraselor, municipiilor, sectoarelor municipiului Bucuresti si municipiului Bucuresti cu suma de 16,1 milioane lei, pentru finantarea cheltuielilor determinate de implementarea Programului pentru scoli al Romaniei la nivelul sectoarelor Municipiului Bucuresti, in perioada septembrie - decembrie a anului scolar 2019 – 2020;
 
Se majoreaza sumele defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru echilibrarea bugetelor locale cu suma de 2.637,7 milioane lei, din care: 2.606,0 milioane lei pentru echilibrarea bugetelor locale care se repartizeaza astfel:
 

Rectificare bugetara: Primariile Bucuresti

 
Pentru echilibrarea bugetelor locale ale municipiului Bucuresti si sectoarelor municipiului Bucuresti se va aloca suma de 710,3 milioane lei, astfel: Pentru fiecare dintre sectoarele municipiului Bucuresti suma s-a calculat ca diferenta intre jumatate din planul anual aprobat la nivelul fiecarui sector pentru indicatorul ”Cote defalcate din impozitul pe venit” si cotele din impozitul pe venit incasate la nivelul fiecarui sector la data de 30.06.2019.
 
Pentru municipiul Bucuresti, suma repartizata reprezinta 49% din suma de 582,3 milioane lei incasata la bugetul de stat de pe raza municipiului Bucuresti si nealocata in primele 3 luni ale anului 2019.
 
Pentru echilibrarea bugetelor locale ale judetelor, municipiilor, oraselor si comunelor, se va aloca suma de 425,4 milioane lei, astfel: S-a calculat suma corespunzatoare diferentei intre cota de 60%, respectiv 15% pentru judete, aprobate potrivit Legii bugetului de stat pentru anul 2019 si cea de 41,75%, respectiv 11,25% pentru judete, stabilite potrivit prevederilor Legii nr.273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare.
 
La sumele astfel calculate s-au adaugat veniturile din valorificarea unor bunuri (cod 39.02) incasate la 31.12.2018 si s-a scazut nivelul acelorasi sume incasate la data de 30.06.2019.
 
Suma de 1.470,3 milioane lei prevazuta in anexa nr.4, la pozitia nr.3226 - ”Sume rezervate”, se repartizeaza unitatilor administrativ-teritoriale din cadrul judetelor, prin hotarare a Guvernului initiata de Ministerul Finantelor Publice, cu prioritate pentru finantarea cheltuielilor sectiunii de functionare a bugetelor locale.
 
30,0 milioane lei pentru finantarea cheltuielilor determinate de achitarea debitelor restante, reprezentand rate de capital si dobanzi aferente imprumutului extern, contractat pentru realizarea Programului “Utilitati si mediu la standarde europene in judetul Suceava”, potrivit prevederilor art.XII alin.(1), lit b) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.114/2009 privind unele masuri financiar-bugetare, aprobata prin Legea nr.240/2011
 
1,7 milioane lei pentru acordarea de facilitati persoanelor care domiciliaza sau lucreaza in unele localitati din Muntii Apuseni si in Rezervatia Biosferei “Delta Dunarii”, potrivit prevederilor Legii nr.26/2019 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 27/1996
 
- se majoreaza cu suma de 68,5 milioane lei sumele defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru finantarea invatamantului particular si cel confesional, acreditate.
 
Potrivit prevederilor art.(2) din Hotararea Guvernului nr.807/2002, Ministerul Finantelor Publice are incheiate in prezent acorduri cadru pentru prestarea serviciilor de evaluare a riscului de tara cu agentiile de rating Standard & Poor´s, Moody´s si Fitch.
 
Avand in vedere ca in anul 2019 expira contractele existente, iar contractele cu agentiile de rating urmeaza sa fie reinnoite pana la sfarsitul anului, pentru o perioada de 2 ani, este necesara alocarea creditelor de angajament in anul 2019, in valoare de 5.016 mii lei, aferente Programului „Evaluarea riscului de tara”.
 
Plata taxelor aferente serviciilor prestate de agentiile de rating se efectueaza prin bugetul de stat, conform prevederilor art.5 alin.(1) din Legea nr.109/2008 pentru aprobarea OUG nr.64/2007 privind datoria publica, cu modificarile si completarile ulterioare.
 
De asemenea, prin proiectul de act normativ se reglementeaza si posibilitatea efectuarii de redistribuiri de credite in cadrul anumitor naturi de cheltuieli in vederea bunei desfasurari a activitatii ordonatorilor principali de credite.
 
Deficitul bugetului general consolidat, in suma absoluta, creste de la 28.248,7 milioane lei la 28.455,6 milioane lei mentinandu-se, in termeni cash, la nivelul de 2,76% din PIB cat s-a stabilit initial.
 
Constructia rectificarii bugetare are in vedere anularea sumelor blocate in proportie de 10% din bugetul aprobat conform prevederilor art.21 din Legea nr.500/2002 privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulterioare, sume care potrivit legii nu puteau fi angajate de institutii in primul semestru al anului.
 
De asemenea, avand in vedere ca actiunile privind exercitarea Presedintiei Romaniei la Consiliul Uniunii Europene s-au finalizat se impune abrogarea art.52 din Legea bugetului de stat pe anul 2019 nr.50/2019.
 
Pentru a asigura sumele necesare finantarii si implementarii masurilor fiscal-bugetare care au fost intreprinse dupa aprobarea Legii bugetului de stat pe anul 2019 a fost necesara derogarea de la prevederile art.12, lit.b)-c), art.24 si art.26 alin.(5) din Legea responsabilitatii fiscal-bugetare nr.69/2010, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare si ale art.3 alin.(2), alin.(5)-(7) si ale art.6 din Ordonanta de urgenta a Guvernului pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar pe anul 2019 nr.14/2019:
 
a) plafonul soldului primar al bugetului general consolidat este de -15.045,5 milioane lei;
 
b) pentru anul 2019 plafonul nominal al cheltuielilor totale, exclusiv asistenta financiara din partea Uniunii Europene si a altor donatori, pentru bugetul general consolidat este de 338.507,8 milioane lei, pentru bugetul general centralizat al unitatilor administrativ-teritoriale este de 78.421,1 milioane lei si pentru bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate este de 39.114,5 milioane lei;
 
c) plafonul nominal al soldului bugetului general consolidat este de -28.455,6 milioane lei;
 
d) plafonul privind finantarile rambursabile, care pot fi contractate de catre unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale este in suma de 1.500 milioane lei, iar plafonul privind tragerile din finantarile rambursabile contractate sau care urmeaza a fi contractate de catre unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale este in suma de 1.400 milioane lei. Valoarea aferenta finantarilor rambursabile, care poate fi autorizata pentru o unitate/subdiviziune administrativ-teritoriala, este de maximum 100 milioane lei anual;
 
e) plafonul de contractare din disponibilitatile contului curent general al Trezoreriei Statului la solicitarea Comisiei Nationale de Strategie si Prognoza, pentru finantarea proiectelor de investitii in cadrul Fondului de Dezvoltare si Investitii, este in suma de 10.000 milioane lei, iar plafonul de tragere acordat din disponibilitatile contului curent general al Trezoreriei Statului este in suma de 300 milioane lei.
 
Derogarea de la prevederile Legii responsabilitatii fiscal-bugetare nr.69/2010, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare precum si de la prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar pe anul 2019 nr.14/2019 a fost necesara avand in vedere evolutia indicatorilor macroeconomici, gradul de utilizare a creditelor bugetare pe primele 6 luni ale anului, precum si alocarea de fonduri pentru asigurarea cu prioritate a cheltuielilor obligatorii (cheltuieli care decurg din obligatii internationale, respectiv asigurarea contributiei Romaniei la bugetului UE etc.).

Taxa pe valoarea adaugata va fi mentinuta la nivelul programului de la lege, ca urmare a masurilor intreprinse de Agentia Nationala de Administrare Fiscala in vederea cresterii gradului de colectare si conformare, dar si a efectelor masurii de restructurare financiara, cu minus 2,9 miliarde lei reprezentand sume defalcate din taxa pe valoarea adaugata pe anul 2019 pentru finantarea cheltuielilor bugetelor locale, precizeaza Nota de fundamentare a proiectului.
 
La capitolul Accize este prevazut un plus de 481,7 milioane lei, bani pe care Guvernul spera sa ii colecteze in urma majorarii accizei la tigarete si a introducerii accizei pe bauturile racoritoare ce au in componenta lor un continut mare de zahar.

Taxe pe utilizarea bunurilor, autorizarea utilizarii bunurilor sau pe desfasurarea de activitati este prevazut un minus de 65,2 milioane lei, la impozitul pe comertul exterior si tranzactiile internationale un plus de 67,3 milioane lei, la contributii de asigurari sociale un plus de 79,8 milioane lei, la venituri nefiscale un plus de 1,495 miliarde lei.
 
Sumele primite de la UE/alti donatori in contul platilor efectuate si prefinantari aferente cadrului financiar 2014-2020 sunt in scadere cu 1,155 miliarde lei, in timp ce alte sume primite de la UE pentru programe operationale finantate in cadrul obiectivului convergenta sunt in crestere cu 1,8 miliarde lei.

Citeste si: Rectificarea bugetara mizeaza pe un plus de 2,251 miliarde de lei la venituri si cheltuieli mai mari cu numai 285,7 milioane de lei
Senior Editor Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Masa de Craciun,
Life Style

Masa de Craciun, "pe saracie". Romanii sunt nevoiti sa cumpere la suta de grame de Sarbatori

today26 Dec. 2024
Mos Craciun a saracit! Putini mai primesc cadouri de lux sub brad
Life Style

Mos Craciun a saracit! Putini mai primesc cadouri de lux sub brad

today25 Dec. 2024
3 preparate care nu lipseau de pe masa de Craciun in comunism
Astazi in istorie

3 preparate care nu lipseau de pe masa de Craciun in comunism

today24 Dec. 2024
De ce nu trebuie sa speli rufele in ziua de Craciun? Superstitii care aduc ghinion in familie
Afla...

De ce nu trebuie sa speli rufele in ziua de Craciun? Superstitii care aduc ghinion in familie

today24 Dec. 2024
Friptura de Craciun? De ce nu e bine sa speli carnea de porc inainte de gatire pericolul pe care multi il ignora
Reteta zilei

Friptura de Craciun? De ce nu e bine sa speli carnea de porc inainte de gatire pericolul pe care multi il ignora

today24 Dec. 2024
Masa de Craciun gata intr-o ora. Cum sa gatesti friptura de porc care se topeste in gura sfaturi de la bucatarii profesionisti
Reteta zilei

Masa de Craciun gata intr-o ora. Cum sa gatesti friptura de porc care se topeste in gura sfaturi de la bucatarii profesionisti

today24 Dec. 2024
Reteta originala de salata de boeuf cum sa pregatesti cel mai iubit preparat de sarbatori
Reteta zilei

Reteta originala de salata de boeuf cum sa pregatesti cel mai iubit preparat de sarbatori

today23 Dec. 2024
De ce nu trebuie sa pleci din casa de Craciun? Superstitii care iti pot afecta norocul in noul an
Afla...

De ce nu trebuie sa pleci din casa de Craciun? Superstitii care iti pot afecta norocul in noul an

today23 Dec. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cuRegulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

3 preparate care nu lipseau de pe masa de Craciun in comunism
Astazi in istorie

3 preparate care nu lipseau de pe masa de Craciun in comunism

today24 Dec. 2024
De ce nu trebuie sa speli rufele in ziua de Craciun? Superstitii care aduc ghinion in familie
Afla...

De ce nu trebuie sa speli rufele in ziua de Craciun? Superstitii care aduc ghinion in familie

today24 Dec. 2024
Friptura de Craciun? De ce nu e bine sa speli carnea de porc inainte de gatire pericolul pe care multi il ignora
Reteta zilei

Friptura de Craciun? De ce nu e bine sa speli carnea de porc inainte de gatire pericolul pe care multi il ignora

today24 Dec. 2024
Masa de Craciun gata intr-o ora. Cum sa gatesti friptura de porc care se topeste in gura sfaturi de la bucatarii profesionisti
Reteta zilei

Masa de Craciun gata intr-o ora. Cum sa gatesti friptura de porc care se topeste in gura sfaturi de la bucatarii profesionisti

today24 Dec. 2024

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x