Provocarea acestui deceniu pentru mediul de afaceri: Evaluarea si inovarea permanenta a modelelor de business
modele de businessmodele de afacerireduceri de costuri
Executivii a peste 90% din multinationalele din Statele Unite declara ca sunt intr-un moment de transformare a modelului de business, ca raspuns la evolutia cerintelor clientilor si a presiunii concurentei.
Business Models Inc., reteaua internationala de strategie si consultanta in modele de afaceri, incurajeaza managerii si antreprenori sa isi revizuiasca modelul de business ca sa poata creste in anul de criza 2014 si sa continue acest proces si in anii urmatori.
De altfel, executivii a peste 90% din multinationalele din Statele Unite declara ca sunt intr-un moment de transformare a modelului de business, ca raspuns la evolutia cerintelor clientilor si a presiunii concurentei, potrivit unui studiu realizat recent de KPMG.
«In Romania, daca, pana in 2009, regulile jocului si evolutia pietei si a consumatorilor erau putin mai previzibile, ultimii ani au adus o schimbare radicala in obiceiurile si, mai ales, in asteptarile consumatorilor. Criza financiara, concurenta din ce in ce mai puternica si aparitia unei noi generatii de consumatori au facut ca multe companii sa isi reevalueze produsele, politica de vanzari si, uneori, chiar si modelul de business in ansamblu», a declarat Vlad Craioveanu, Partener in cadrul Business Models Inc. CEE.
«Este o perioada in care cu totii cautam noi solutii si in care trebuie sa intelegem ca trebuie sa ne uitam la trei componente: cine sunt cu adevarat clientii nostri astazi, care ne sunt atuurile si experienta interna, pe care o putem maximiza si nu in ultimul rand sa intelegem de ce alte business-uri cu modele de operare diferite functioneaza bine», a explicat partenerul Business Models Inc. CEE.
Desi Romania este a patra tara din Europa, dupa Marea Britanie, Slovenia si Finlanda, ca numar de angajati care sunt implicati in unul dintre cele trei stagii de intraprenoriat - dezvoltarea unei idei noi, planificare si implementare – acestia sunt insuficient folositi in organizatii, data fiind lipsa unor instrumente specifice care sa permita adaptarea modelului de business pentru a alinia ideile la potentialul real de transformare.
“De prea multe ori, organizatiile cauta imediat solutii externe pentru a le ghida strategia si planurile de dezvoltare, cand raspunsurile exista, de fapt, intern. Dar 80% dintre ideile pe care managerii le propun sunt de eficienta, «cost-cutting» sau de crestere incrementala. Mai putin de un sfert dintre ele au potentialul de a genera o crestere semnificativa, insa cu un instrument holistic, dar simplu, asa cum este Business Model Canvas, echipele genereaza idei mai bune cu o rata de realizare mult mai mare“, a explicat, la randul sau, Patrick van der Pijl, producatorul cartii Business Models Generation si fondatorul Business Models Inc.
Foto: Vlad Craioveanu.