Protectia Consumatorilor nu-i mai slabeste pe furnizori: ce le cere acestora, astfel incat consumatorii sa nu fie indusi in eroare

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Protectia Consumatorilor nu-i mai slabeste pe furnizori: ce le cere acestora, astfel incat consumatorii sa nu fie indusi in eroare
Protectia Consumatorilor nu-i mai slabeste pe furnizori: ce le cere acestora, astfel incat consumatorii sa nu fie indusi in eroare
de Vlad Strunescu la 01 Feb. 2022
Urmareste-ne pe Google News
dialog anpc furnizorifacturi clare energiefacturare intarziata

Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) a organizat, in mediul on-line, o intalnire cu reprezentantii furnizorilor de energie electrica si gaze naturale, ca urmare a perioadei dificile generate de liberalizarea preturilor la energie, pe care consumatorii o traverseaza si a numarului mare de reclamatii, pe aceasta tema, adresate Autoritatii.


La reuniune au participat factori de decizie ai celor mai mari companii din domeniul energiei electrice si gazelor naturale, care furnizeaza aceste servicii consumatorilor persoane fizice.

Citeste si: Schimbarea furnizorului de energie si gaz, in DOAR 24 de ore: ce trebuie sa stii

 
Scopul intalnirii a fost discutarea deschisa a principalelor probleme aparute in piata, semnalate de reprezentantii ANPC, si modul in care pot fi rezolvate acestea, cu atat mai mult cu cat, de la 1 februarie 2022, intra in vigoare prevederile OUG nr. 3/2022, care aduc un plus de reglementare, in acest domeniu.
 
Horia Constantinescu, presedintele ANPC, a expus punctul de vedere al autoritatilor si a facut un apel la dialog deschis si la colaborare catre operatorii economici din domeniu, astfel incat sa fie preintampinate situatii precum cele de acum cateva saptamani, iar drepturile consumatorilor sa fie respectate, exact cum prevede legea.
 

Consumatorii trebuie sa invete sa stinga lumina

Conform oficialului, consumatorii de energie trebuie sa inteleaga ce inseamna un consum de referinta.
 
"Trebuie sa transmitem, prin intermediul primei facturi, modalitatea in care consumatorii sa inteleaga ca depinde exclusiv de ei modul in care consumul de referinta poate fi calculat. 
 
Am numit asta un consum util. Va trebui sa educam consumatorii sa invete sa poata inchida lumina in camera in care nu-si mai desfasoara activitatea, sa poata sa evalueze corespunzator modul in care isi incalzesc locuinta, pentru a fi siguri ca nu vor aparea costuri mai mari decat cele estimate de acestia. 
 
Vreau ca, intr-un termen rezonabil, sa purtam o discutie legata de modalitatea de evaluare a consumului de referinta si in modul in acesta vom putea transmite consumatorilor ca acestia au depasit consumul. Imi doresc sa fie o abordare unitara la nivelul intregului spectru al activitatii de furnizare de utilitati. 
 
Nu cred in varianta de transmitere prin SMS, ci, in momentul primirii facturii, sa poti sa transmiti tocmai pentru a lasa consumatorului posibilitatea sa conteste la nivelul aparatului de specialitate a furnizorului de utilitati aceste masuri. 
 
Ne-ar placea ca implementarea acestei masuri sa se faca in cel mai scurt timp. Mi-as dori undeva in zece zile sa gasim formula de transmitere catre consumatori a acestor informatii. 
 
Consumul util apare atat in Ordonanta 118, cat si in Ordonanta 3, ca recomandare conform mediei zilnice si lunare a consumurilor din perioada precedenta", a declarat Constantinescu.
 
O alta solicitare a acestuia a vizat elaborarea unui document din care sa reiasa ca obligativitatea de citire a contoarelor revine, in primul rand, consumatorului, dar si mentiunea ca exista situatii in care acest lucru nu poate fi realizat fie din ratiuni date de varsta, fie de pregatire.
 
De asemenea, au fost discutate concret modul in care trebuie comunicata si etapizata facturarea intarziata, astfel incat sa nu mai fie prezente erori de calcul sau cumulari, modul in care trebuie sa fie explicate rubricile continute in facturile de energie electrica si gaze naturale, precum si posibilitati de expunere intr-un limbaj comun a unor detalii tehnice poate greu de inteles de catre consumatori si posibilitatile de actiune in cazurile in care ajustarile tehnice aferente operarii sau facturarii necesita o anumita perioada de timp.
 
In acest sens, presedintele ANPC a solicitat ca operatorii economici sa-si desemneze minimum doua persoane de contact, la nivel de top, care sa comunice permanent pe aceasta tema cu cei trei reprezentanti ai conducerii ANPC, prezenti la intalnire, astfel incit sa poata fi evitate eventualele inadvertente intre prevederile legii si modul in care aceasta este aplicata.

Citeste si: Greseli masive la facturi: peste doua milioane au fost deja corectate

Foto: facebook ANPC
Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Salariul mediu real in Romania a sarit de pragul de 1.000 de euro
Economie

Salariul mediu real in Romania a sarit de pragul de 1.000 de euro

today21 Dec. 2024
Ne-ar placea ca Romania sa fie reprezentata de Calin Georgescu pe plan international?
Analize

Ne-ar placea ca Romania sa fie reprezentata de Calin Georgescu pe plan international?

today20 Dec. 2024
Ghidul suprem de cadouri cum sa gasesti darul perfect pentru oricine
Life Style

Ghidul suprem de cadouri cum sa gasesti darul perfect pentru oricine

today20 Dec. 2024
Reteta zilei

Cum sa faci cozonaci pufosi de fiecare data secretul pe care bunica nu ti l-a spus

today20 Dec. 2024
Cele mai originale cadouri de Craciun pe care toata lumea le va iubi
Life Style

Cele mai originale cadouri de Craciun pe care toata lumea le va iubi

today20 Dec. 2024
De ce nu trebuie sa-ti fie frica de un credit de nevoi personale. Ghid pentru incepatori
Economie

De ce nu trebuie sa-ti fie frica de un credit de nevoi personale. Ghid pentru incepatori

today20 Dec. 2024
Cat de darnici sunt patronii romani cu angajatii, in prag de Sarbatori? Tichete, bonuri de masa, petreceri si cadouri. Unele firme nu se uita la bani
Companii

Cat de darnici sunt patronii romani cu angajatii, in prag de Sarbatori? Tichete, bonuri de masa, petreceri si cadouri. Unele firme nu se uita la bani

today20 Dec. 2024
ANAF-ul a stabilit o NOUA TAXA pentru romani. Cine e pe lista neagra si cat are de dat la stat?
Financiar-Bancar

ANAF-ul a stabilit o NOUA TAXA pentru romani. Cine e pe lista neagra si cat are de dat la stat?

today20 Dec. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cuRegulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Ghidul suprem de cadouri cum sa gasesti darul perfect pentru oricine
Life Style

Ghidul suprem de cadouri cum sa gasesti darul perfect pentru oricine

today20 Dec. 2024
Reteta zilei

Cum sa faci cozonaci pufosi de fiecare data secretul pe care bunica nu ti l-a spus

today20 Dec. 2024
Cele mai originale cadouri de Craciun pe care toata lumea le va iubi
Life Style

Cele mai originale cadouri de Craciun pe care toata lumea le va iubi

today20 Dec. 2024
De ce nu trebuie sa-ti fie frica de un credit de nevoi personale. Ghid pentru incepatori
Economie

De ce nu trebuie sa-ti fie frica de un credit de nevoi personale. Ghid pentru incepatori

today20 Dec. 2024

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x