Procentul romanilor care cumpara asigurari online s-a dublat
asigurari onlinepolite asigurari onlineservicii asigurari onlinedezvoltare onlineunsar
Conform Barometrului UNSAR-IRES privind Perceptia riscului si cultura asigurarilor in Romania, procentul romanilor care prefera sa achizitioneze polite de asigurare prin intermediul instrumentelor online s-a dublat fata de anul trecut. Cu toate acestea, cei mai multi romani prefera interactiunea directa, cand vine vorba despre incheierea unei polite de asigurare.
Daca, in 2019, numai 6% dintre romani spuneau ca prefera sa incheie asigurarile din fata calculatorului sau a telefonului mobil, in 2020, ponderea acestora a urcat la 12%, cel mai probabil ca urmare a restrictiilor impuse pe perioada pandemiei COVID-19, care au determinat cresterea rapida a gradului de accesare a serviciilor online.
Potrivit studiului, circa 18% dintre romani prefera serviciile online pentru achizitionarea de polite sau pentru gestionarea acestora, in timp ce ponderea celor care folosesc servicii online in general, altele decat cele de asigurari, este de 59%.
Din analiza datelor, reiese existenta unui potential foarte mare neexploatat in domeniul serviciilor online de asigurari.
Categoria de populatie pentru care solutiile online au o importanta mai crescuta este reprezentata de tineri pana in 35 de ani, cu educatie superioara, care locuiesc in mediul urban.
Doua treimi dintre participantii la studiu (66%) au declarat ca solutiile online sunt importante pentru ei cand cumpara sau gestioneaza o asigurare, iar circa 76% au declarat ca sunt multumiti de serviciile online utilizate.
Serviciile online reprezinta al doilea factor de multumire in ceea ce priveste experienta cu companiile de asigurari, dupa interactiunea cu personalul, despre care 88% dintre participantii la studiu au declarat ca sunt multumiti si foarte multumiti.
"In perioada pandemiei, industria de asigurari a luat, in ritm accelerat, o serie de masuri speciale pentru sustinerea clientilor nostri, dar si pentru mentinerea unui contact permanent, in conditiile in care o mare parte dintre companiile de profil au implementat lucrul de acasa, conform recomandarilor facute de autoritati.
Asiguratorii au incurajat folosirea de catre clienti a modalitatilor digitale si online pentru incheierea sau reinnoirea politelor, pentru constatarea si instrumentarea daunelor.
Practic, pandemia a dus la dezvoltarea accelerata a instrumentelor online, in beneficiul clientilor. Astfel, le putem fi alaturi indiferent de context", a declarat Adrian Marin, presedintele UNSAR.
Sistemele online de achizitie si de gestionare a politelor de asigurare le ofera clientilor posibilitatea sa deruleze operatiuni legate de asigurarile lor mai rapid decat daca ar face acelasi lucru utilizand mijloace traditionale.
"Achizitia unei polite de asigurare online sau notificarea unei daune prin doar cateva click-uri, de pe calculator sau de pe telefon, reprezinta rezultatele digitalizarii din ultimii ani a sectorului asigurarilor. Tot mai multi dintre clientii nostri se conving de simplitatea si rapiditatea acestor servicii. In acelasi timp, asiguratorii investesc din ce in ce mai mult in digitalizare si inovatie.
In urmatorii ani, ca urmare a revolutiei tehnologice, expertii se asteapta ca digitalizarea sa contribuie semnificativ la imbunatatirea continua a experientei clientilor cu asigurarile.
Cu toate acestea, chiar daca ne aflam intr-o perioada de digitalizare accelerata, industria de profil ofera si va oferi in continuare tuturor clientilor protectie in fata riscurilor, inclusiv prin intermediul canalelor traditionale", a precizat Alexandru Ciuncan, directorul general al UNSAR.
De altfel, conform raportului Consumer Trends Report realizat de EIOPA - Autoritatea Europeana de Supraveghere in Asigurari si Pensii Ocupationale, Romania urmeaza tendinta existenta la nivel european, unde digitalizarea in asigurari se afla intr-o continua dezvoltare, imbunatatind experientele consumatorilor si aducand noi oportunitati.
Folosirea serviciilor online este in stransa legatura cu accesul la Internet. Potrivit celor mai recente statistici oficiale, trei sferturi din gospodariile din Romania au acces la internet. Telefonul mobil este cel mai folosit dispozitiv pentru accesarea internetului, 86% din populatie utilizand internetul pe smartphone.
Barometrul UNSAR-IRES a fost realizat in luna mai 2020 pe un esantion de baza de 1.309 persoane cu varste cuprinse intre 18 si 50 de ani si pe un esantion de screening de 2.555 de persoane cu varsta de peste 18 ani, prin metoda CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing), cu o eroare maxima tolerata de ±2,7% pentru esantionul de baza si de ±2% pentru esantionul de screening.