Primele 3 SEMNE care ii arata sefului tau ca meriti sa fii PROMOVAT
calitati lidericum sa devii managermanageri romaniapromovare functie
Se spune ca liderii nu se nasc, ci devin. Indiferent de gradul de instruire, de cate si ce fel de scoli de business ai absolvit, devii lider dupa ce capeti experienta intr-un anumit domeniu si dupa ce inveti sa conduci echipe de oameni, de toate varstele si cu mentalitati cat se poate de diferite.
Desigur, pentru a fi
lider trebuie sa ai si, in mod natural, anumite calitati pentru a conduce.
Acestea in combinatie cu experienta pot face din tine liderul, omul pe care patronul tau abia asteapta sa-l promoveze.
Insa, nu uita ca, de multe ori, competenta ta tehnica nu este sinonima cu competenta manageriala. Trecerea la o pozitie de management iti poate aparea ca fiind implicita, daca esti de multi ani in cadrul unei companii si simti ca ai evoluat suficient, dar trebuie sa dovedesti si ca poti manageria.
Conform ejobs, pentru a-i dovedi sefului tau ca esti omul potrivit pentru o pozitie de management, totul depinde de atitudinea si dorinta ta de a face mai mult decat sa-ti realizeze sarcinle zilnice din fisa postului.
Pentru a te asigura ca esti pus in lumina potrivita, iata cateva aspecte care ii vor dovedi superiorilor tai ca esti pregatit sa urci pe scara ierarhica:
1. Ai devenit lider al echipei tale
Daca performanta si comportamentul tau ii inspira pe membri echipei tale, care te considera sef, de facto, nemaisteptand numirea efectiva, atunci ai facut un mare pas in ochii sefilor tai, care vor considera ca este potrivit sa devii manager.
Superiorii sunt cu ochii pe angajati si au vazut in jurul cui graviteaza in mod natural oamenii, cui ii cer sfaturi despre problemele de munca si sprijin cand apar provocari.
Dar poate cel mai semnificativ comportament vizibil la liderii innascuti este ca merg dincolo de propriile indatoriri, fara sa fie neaparat rugati.
Daca inca nu esti inca in aceasta pozitie:
- pune in practica orice feedback pe care il primesti de la managerul tau direct
- anticipeaza nevoile echipei sau departamentului si actioneaza in directia lor
- prezinta solutii in loc de probleme
- fa tot posibilul pentru a furniza ajutor si servicii de calitate clientilor.
2. Iti recunosti greselile
Este ideal sa nu comiti greseli fata de echipa ta sau fata de superiori. Cu toate acestea, din greseli se invata cel mai bine. Primul lucru ar fi chiar sa-ti recunosti greseala, cu fair-play, iar al doilea ar fi sa nu o repeti.
Singurul lucru mai rau decat o persoana care incearca sa-si ascunda greselile este o una care-i acuza pe altii pentru ceva ce ea a facut. Asumarea responsabilitatii este recomandata pentru fiecare angajat, dar este absolut esentiala pentru cei aflati in pozitii de conducere. Managerii si organizatiile care trateaza greselile ca oportunitati de invatare au numai de castigat.
Cand faci o greseala, este esential sa:
- o recunosti
- inveti din ea
- o folosesti drept lectie si pentru altii
- treci peste ea.
Un semn complet distinctiv ca esti potrivit pentru o pozitie de management este asumarea autentica a responsabilitatii pentru o greseala comisa.
3. Stii sa ceri sfaturi si ai un raport pozitiv cu colegii tai
Oricat de lider esti si oricate succesuri ai fi dovedit, este posibil, la un moment dat, ca tu insuti sa ai nevoie de un sfat, de un ajutor. Nu te teme sa-l ceri!
Cei mai buni manageri sunt constienti ca nu stiu totul si sunt deschisi si dornici sa solicite idei grozave de la propria echipa sau din alte departamente.
Managerii nu sunt doar cei care ofera solutii si idei, ci si cei care stiu sa asculte, care pun intrebari si pretuiesc contributia celorlalti. Daca ai tendinta de a crede ca esti singurul care poate rezolva o problema sau singurul cu idei grozave pentru departamentul tau, probabil ca nu esti pregatit sa-i conduci pe altii.
In acelasi timp, nu trebuie sa fii pe placul tuturor pentru a obtine o pozitie de management. Insa, mai mult ar ajuta daca ai fi respectat, nu de teama, ci pentru ca ai tai colegi chiar te considera mai bun, peste competentele si rezultatele lor.
Obtinand rezultate bune si lucrand bine cu ceilalti ajuta la castigarea respectului.
De asemenea, pentru a deveni manager, trebuie sa arati ca esti matur si ca ai viata personala si profesionala in ordine.