Povestea implicarii Romaniei in combinatul de la Krivoi Rog. Statul nu mai vrea sa plateasca degeaba un milion de euro pe an si isi vinde participatia

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Povestea implicarii Romaniei in combinatul de la Krivoi Rog. Statul nu mai vrea sa plateasca degeaba un milion de euro pe an si isi vinde participatia
Povestea implicarii Romaniei in combinatul de la Krivoi Rog. Statul nu mai vrea sa plateasca degeaba un milion de euro pe an si isi vinde participatia
de Vlad Strunescu la 12 Iul. 2021
Urmareste-ne pe Google News
povestea krivoi rogromania krivoi rogparticipatie krivoi rog

Ministerul Economiei, Antreprenoriatului si Turismului a publicat in transparenta decizionala proiectul de Ordonanta care permite valorificarea activelor legate de combinatul ucrainean Krivoi Rog aflate in proprietatea Romaniei.


Ministerul Economiei propune valorificarea participatiei prin licitatie, iar, in cazul in care in procedura de licitatie a fost admisa o sigura oferta, licitatia poate fi urmata de negociere, pentru maximizarea veniturilor. 

Citeste si: Romanii ii dau dreptate lui Nouriel Roubini. Cel mai mult ne sperie o noua criza economica

 
Pentru organizarea acestui demers vor fi contractate servicii de consultanta, inclusiv servicii de consultanta juridica, cheltuielile fiind suportate din bugetul Ministerului Economiei. Sumele incasate din valorificarea participatiei se fac venit la bugetul de stat.
 
Conform ministerului, necesitatea promovarii acestui proiect de act normativ decurge din faptul ca statul roman, prin Ministerul Economiei, plateste anual, din 1999, aproximativ 1 milion de euro catre trei firme impuse printr-o lege speciala pentru paza si conservare. 
 
Partea romana a identificat ca solutie optima de valorificare a cotei sale de participatie de la CIM Krivoi Rog vanzarea acesteia la licitatie.


Cum a intrat Romania in afacerea CIM Krivoi Rog

Combinatul Minier de imbogatire a Minereurilor Acide cu Continut de Fier de la Krivoi Rog (CIM Krivoi Rog) a fost un proiect de cooperare interstatala conceput pe o schema utilizata in cadrul fostei organizatii a Consiliului de Ajutor Economic Reciproc.
 
Construirea CIM Krivoi Rog a fost hotarata prin Conventia multilaterala privind colaborarea in acest scop, incheiata pe 20 octombrie 1983 la Berlin, intre Guvernele Republicii Democrate Germane, Republicii Populare Ungaria, Uniunii Republicilor Sovietice Socialiste si Republicii Socialiste Cehoslovacia.
 
Ulterior, Republica Populara Ungara s-a retras din Conventie si au aderat Republica Populara Bulgaria si Republica Socialista Romania (in baza Conventiei interguvernamentale romano-sovietice din 29 decembrie 1986).
 
Urmare a transformarilor politice si sociale din tarile participante, dupa preluarea administratiei Combinatului de catre Ucraina ca stat independent, implicate in aceasta colaborare au mai ramas doar Ucraina, Romania si Slovacia.
 
In baza Conventiei interguvernamentale romano-sovietice din 29 decembrie 1986 si a Protocolului interguvernamental romano-ucrainean din 5 mai 1994, volumul total al cotei de participare a Romaniei era de 774,54 milioane de ruble transferabile, reprezentand circa 27% din valoarea intregului proiect.
 
Romania a investit, pana acum, circa 83% din valoarea cotei sale de participare in valoare totala de aproximativ 640,38 milioane de ruble transferabile, la care se adauga dobanzile.
 
Potrivit Protocolului, partea ucraineana asigura livrarea in avans catre partea romana a 7,5 milioane de tone pelete, in anii 1994-1996, din care, in anul 1994, pana la doua milioane de tone, insa nu mai putin de 1,5 milioane de tone.

Citeste si: Analiza. Economia globala se pregateste de o puternica redresare. Care sunt prognozele pentru Romania
 
Preluarea peletelor din Ucraina, in contul rambursarii datoriei urma sa se efectueze de catre SIDEX S.A. Galati. Au fost livrate, in avans, de catre partea ucraineana doar 159.000 de tone de pelete.

Sursa foto: pixabay
Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Salariul unui inginer in Romania: cat de bine sunt platiti inginerii, in functie de experienta
Companii

Salariul unui inginer in Romania: cat de bine sunt platiti inginerii, in functie de experienta

today12 Nov. 2024
Majorare alocatii copii. S-a decis! Cand intra mai multi bani in contul parintilor si cat vor primi in plus
Economie

Majorare alocatii copii. S-a decis! Cand intra mai multi bani in contul parintilor si cat vor primi in plus

today12 Nov. 2024
Strategii digitale pentru cresterea vanzarilor in retail
Business

Strategii digitale pentru cresterea vanzarilor in retail

today12 Nov. 2024
Seful BNR, avertisment despre majorarile salariale din sectorul privat: Suntem pentru cresteri salariale, dar datele sunt decorelate cu productivitatea
Economie

Seful BNR, avertisment despre majorarile salariale din sectorul privat: Suntem pentru cresteri salariale, dar datele sunt decorelate cu productivitatea

today12 Nov. 2024
Ghidul soferului. Ce sa faci cand martorul de bord al presiunii in pneuri se aprinde
Noutati auto 2024 - stiri din domeniul auto

Ghidul soferului. Ce sa faci cand martorul de bord al presiunii in pneuri se aprinde

today12 Nov. 2024
Cum sa iti deschizi un magazin online de produse handmade si sa castigi bani
Companii

Cum sa iti deschizi un magazin online de produse handmade si sa castigi bani

today12 Nov. 2024
Cum sa-ti schimbi singur uleiul la masina: ghid pas cu pas, pentru soferii incepatori
Noutati auto 2024 - stiri din domeniul auto

Cum sa-ti schimbi singur uleiul la masina: ghid pas cu pas, pentru soferii incepatori

today12 Nov. 2024
Preturile incep din nou sa urce. Pericole mari pentru puterea de cumparare, dar si pentru ratele la credite
Ultimele stiri economice

Preturile incep din nou sa urce. Pericole mari pentru puterea de cumparare, dar si pentru ratele la credite

today12 Nov. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cuRegulamentul UE 679/2016
Audit gratuit - Gazduire web 12 luni cadou - Fokus Digital Services

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Strategii digitale pentru cresterea vanzarilor in retail
Business

Strategii digitale pentru cresterea vanzarilor in retail

today12 Nov. 2024
Seful BNR, avertisment despre majorarile salariale din sectorul privat: Suntem pentru cresteri salariale, dar datele sunt decorelate cu productivitatea
Economie

Seful BNR, avertisment despre majorarile salariale din sectorul privat: Suntem pentru cresteri salariale, dar datele sunt decorelate cu productivitatea

today12 Nov. 2024
Ghidul soferului. Ce sa faci cand martorul de bord al presiunii in pneuri se aprinde
Noutati auto 2024 - stiri din domeniul...

Ghidul soferului. Ce sa faci cand martorul de bord al presiunii in pneuri se aprinde

today12 Nov. 2024
Cum sa iti deschizi un magazin online de produse handmade si sa castigi bani
Companii

Cum sa iti deschizi un magazin online de produse handmade si sa castigi bani

today12 Nov. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x