Posta Romana vrea sa reduca aglomeratia la ghisee, extinzand serviciul de alerta prin SMS pentru toate tipurile de trimiteri sosite din afara UE
serviciu sms postasms posta romanaavizare sms posta
Compania Nationala Posta Romana continua procesul de informatizare a serviciilor oferite clientilor, extinzand serviciul de alerta prin SMS pentru toate tipurile de trimiteri sosite din afara Uniunii Europene, in toate cele 52 de oficii postale cu asistenta vamala. Din 6 octombrie 2020, clientii care primesc colete si trimiteri recomandate sau simple nu vor mai fi notificati prin intermediul avizelor scrise.
Clientii sunt anuntati, printr-un mesaj primit pe telefonul mobil, despre data si ora de la care se pot prezenta in subunitatile postale pentru ridicarea trimiterilor.
Clientii vor primi un SMS la numarul de telefon aflat pe trimiterile postale (daca a fost furnizat de expeditor), care va contine: numarul alocat trimiterii in oficiul postal, urmat de numarul de tracking (in cazul trimiterilor inregistrate), data de la care clientul se poate prezenta la oficiul postal cu asistenta vamala pentru ridicarea trimiterii, documentele solicitate de catre vama, perioada de timp in care trimiterea se pastreaza la oficiul postal, precum si adresa si programul de lucru al subunitatii postale.
Serviciul este disponibil pentru pachete mici din categoria standard si pachete mici inregistrate, cu o greutate de pana in doua kilograme, dar si pentru colete postale si trimiteri EMS, pana in 30 de kilograme.
Avizarea si reavizarea prin SMS a trimiterilor extracomunitare import se vor efectua in cadrul subunitatilor postale cu asistenta vamala informatizate, in ziua sosirii/prelucrarii expeditiilor.
Trimiterile postale care au continut supus controlului vamal sosite si avizate se vor pastra la sediul subunitatii postale, la dispozitia destinatarilor sau expeditorilor (in cazul trimiterilor returnate de operatorii postali de destinatie), in spatiul prevazut pentru depozitare temporara sub supraveghere vamala, astfel: 30 de zile calendaristice - pachetele mici din serviciul Standard, inregistrate, si coletele postale; 15 zile calendaristice - trimiterile EMS.
La solicitarea scrisa a expeditorului sau a destinatarului, acest termen se poate prelungi, fara a se depasi 90 de zile, termen prevazut in legislatia vamala pentru depozitarea temporara a trimiterii respective la nivelul subunitatii postale cu asistenta vamala.
Trimiterile postale care nu s-au predat, in urma avizarii, se reavizeaza o singura data, prin aviz SMS, dupa: doua zile calendaristice de la data invitarii - in cazul trimiterilor EMS si a coletelor postale import din tarile Elvetia si Norvegia; 10 zile calendaristice de la data invitarii - in cazul celorlalte trimiteri postale.
La ghiseu, clientul va prezenta un act de identitate si mesajul primit pe telefon cu numarul de sosire al trimiterii, apoi va semna in evidentele oficiantului postal.
"Cu ajutorul acestui serviciu va fi redusa aglomeratia din oficiile postale cu vama si va fi scurtat semnificativ timpul in care clientii sunt notificati in legatura cu sosirea trimiterilor postale. Ne dorim ca, in acest fel, sa reducem numarul de trimiteri postale neridicate.
Odata cu simplificarea proceselor operationale de la nivelul oficiilor cu vama, eliminam si costuri suplimentare generate de operatiunile de avizare si reavizare. Continuam, astfel, sa sporim calitatea serviciilor oferite si sa dezvoltam noi produse pentru a veni in intampinarea nevoilor clientilor nostri", a declarat Horia Grigorescu, directorul general al Companiei Posta Romana.
Pana acum, sistemul de alertare a clientilor prin SMS functiona in 1.160 de oficii postale din toata tara, pentru pachetele mici sosite din UE.