Posta Romana a urcat 6 locuri in clasamentul celor mai bune servicii postale din lume
companii romanestiperformante posta romanaclasament upu
Compania Nationala Posta Romana ocupa pozitia 44 intr-un raport al Uniunii Postale Universale (UPU) care analizeaza serviciile postale din 170 de tari. Anul trecut, compania era pe locul 50.
UPU clasifica serviciile postale in functie de fiabilitate, acoperire, relevanta si rezistenta. Daca, in 2019, Posta Romana obtinea un scor de 47,81 de puncte, anul acesta, compania a inregistrat o crestere de 6,97 de puncte, urcand de pe pozitia 50, pe pozitia 44, inaintea unor tari precum Danemarca, Letonia si Islanda.
Pentru realizarea raportului, s-a luat in calcul si dezvoltarea serviciilor postale in contextul pandemiei de coronavirus. Deciziile luate de catre companiile aeriene de a suspenda zborurile au afectat fiabilitatea postala la nivel mondial, operatorii fiind nevoiti sa opreasca temporar traficul postal international pe mai multe rute.
Posta Romana s-a adaptat rapid situatiei si a cautat, zilnic, solutii pentru a nu intrerupe activitatea, iar masurile luate sa nu afecteze distribuirea trimiterilor si a prestatiilor sociale pentru populatie.
Conducerea companiei a gasit alternative si a semnat parteneriate cu diversi operatori pentru a inlocui transmiterea pe cale aeriana a corespondentei folosind curse auto.
Totodata, compania a dezvoltat produse pentru a satisface necesitatea unei nevoi din ce in ce mai acute a furnizorilor de livrare la domiciliu a comenzilor, evitand expunerea populatiei la noul coronavirus.
''Toate datele arata un nivel de dezvoltare postala. Desi a fost un an greu in care ne-am confruntat cu provocari majore, observam o avansare a companiei in acest clasament si o performanta in comparatie cu alte tari membre UPU'', a declarat Horia Grigorescu, directorul general al Postei Romane.