Portul Constanta si mandria de a fi roman

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Portul Constanta si mandria de a fi roman Portul Constanta si mandria de a fi roman
de Ion Dan Trestieni la 19 Iun. 2017
Urmareste-ne pe Google News
flux de energieportul constantatitr

Romania iese din izolare prin Portul Constanta intrand pe o ruta gigantica de transport mondial

 
 
 
 
Ieri in emisunea de televiziune “Kiosk”, programata pe canalul francofon TV5, s-a ras mult pe sema Romaniei. “Kiosk” reuneste jurnalisti de la marile cotidiene din Europa . Ei comenteza evenimentele mondiale ale saptamanii recente. Am fost numiti tara lui Tristan Tzara si a lui Eugen Ionescu. Realitatile noastre intrec ca sursa de umor si de absurd, dupa parerea lor, operele parintelui dadaismului si ale patafizicianului genial. Bineinteles , se refereau la situatia politica de la noi. Personajele principale erau un Ubu rege contemporan- Dragnea – si un Don Quijote de mucava – Grindeanu. Nu insist , stiti foarte bine despre ce este vorba. 
 
In noianul de prostii romanesti , evenimentele remarcabile trec, din pacate, neobservate, chiar de catre marii columnisti europeni.
Printre aceste evenimenete ma bucur din suflet sa pot semnala ca, in mod real, Romania intra  pe un flux de materii, energie si informatii important in configuratia lumii actuale.
 
Intr-un material anterior -”Adevarurile unui om controversat-Tiberiu Urdareanu”- citandu-l pe Urdareanu, semnalam faptul ca unul dintre cele mai mari rateuri ale Romaniei in ocuparea unei pozitii pe un flux major, a fost evitarea de a a participa la ‘Noul drum al matasii”, pe motiv ca era promovat de China si am fi suparat Europa.
 
Ei bine, intre timp ne-a mai venit mintea la cap. Aflu din revista Capital, din materialul lui Stefan Etres, pe 16.06.2017, urmatoarea veste excelenta:  “Portul Constanta, pe traseul international de transport trans-caspian China, Kazakhstan, Azerbaidjan, Georgia, Romania”.
 
Ce este cu acest tratat? The Astana Times a reprodus pe 19.06.2017 un material publicat pe 1.04.2017 : “Kazakhstan, Azerbaijan and Georgia sign Trans-Caspian International Transport Route Protocol”.
 
Protocolul TITR s-a semnat pe 1.04.2017. Se vor transporta pe aceasta ruta, prin transport combinat (maritim, feroviar, rutier)  450.000 tone de gaz si petrol . TITR va fi , de asemenea o ruta de  tranzit pentru cargouri cu zahar brut – 200.000 tone.
 
TITR conecteaza prin transport Estul si Vestul Eurasiei, pe care le leaga in special cu China si Europa, via Turcia si Ucraina. Polonia a intrat si ea in tratat cu compania de transport feroviar PKP LHS.
 
Ei bine, pe 16 iunie 2017 Compania Nationala Administratia Porturilor Maritime Constanta si Asociatia TITR au semnat la Astana un protocol de colaborare avand ca scop afilierea CN APM la TITR. Secretarul de stat Magdalena Grigore de la Ministerul Transporturilor este semnatarul roman. Ce este acest flux ? Prin dezvoltarea legaturilor de transport cu Asia Centrala se intra pe o placa turnanata care face legatura intre  Asia Centrala- China, India , Iran – Europa. Gigantic !
Nu ma pot abtine sa strig : “Bravo Romania”!

Ultimele NOUTATI

Se elimina aceasta taxa! Cine sunt romanii care nu mai sunt obligati sa plateasca la stat pe 2025
Economie

Se elimina aceasta taxa! Cine sunt romanii care nu mai sunt obligati sa plateasca la stat pe 2025

today13 Apr. 2025
Miscarea anului pe piata bancara de la noi. Banca Transilvania ajunge in Republica Moldova si preia cea mai mare companie de creditare non-bancara
Financiar-Bancar

Miscarea anului pe piata bancara de la noi. Banca Transilvania ajunge in Republica Moldova si preia cea mai mare companie de creditare non-bancara

today12 Apr. 2025
7 greseli pe care le faci ca manager fara sa-ti dai seama (si care costa scump)
Companii

7 greseli pe care le faci ca manager fara sa-ti dai seama (si care costa scump)

today12 Apr. 2025
Nu suntem tara cu cele mai mici salarii din UE. Lista celor 10 state cu salarii minime sub 1000 de euro pe luna
Economie

Nu suntem tara cu cele mai mici salarii din UE. Lista celor 10 state cu salarii minime sub 1000 de euro pe luna

today11 Apr. 2025
Romanii scot banii de la saltea si cumpara masiv titluri de stat. Plasamente impresionante, cifrele aici
Economie

Romanii scot banii de la saltea si cumpara masiv titluri de stat. Plasamente impresionante, cifrele aici

today11 Apr. 2025
Cat valoreaza cu adevarat businessul tau? Greseala pe care 90% dintre antreprenori o fac
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Cat valoreaza cu adevarat businessul tau? Greseala pe care 90% dintre antreprenori o fac

today11 Apr. 2025
Avertismentul presedintelui Consiliului Fiscal: ne paste un puseu inflationist. Romania are cele mai mari deficite din toata Uniunea Europeana
Economie

Avertismentul presedintelui Consiliului Fiscal: ne paste un puseu inflationist. Romania are cele mai mari deficite din toata Uniunea Europeana

today11 Apr. 2025
Ce inseamna cu adevarat un SUV bun? 5 mituri auto demontate
Noutati auto 2025 - stiri din domeniul auto

Ce inseamna cu adevarat un SUV bun? 5 mituri auto demontate

today11 Apr. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x