Piata muncii nu va mai fi niciodata la fel: angajatii s-au invatat sa-si faca singuri programul
flexibilitate angajatiflexibilitate programtendinte piata muncii
Vremurile in care angajatatii munceau toata viata la acelasi angajator au apus. Cu pandemie sau fara, piata muncii - internationala si locala - este tot mai dinamica. Este drept ca nici fidelitatea nu mai face doi bani in ochii angajatorilor, drept pentru care si angajatii sunt dispusi sa-si schimbe locul de munca la nesfarsit.
Un studiu realizat de
Reveal Marketing Research, privind comportamentul angajatilor si digitalizarea procesului de cautare a unui loc de munca, arata ca 52% dintre romani si-au cautat un loc de munca in ultimul an.
De asemenea, 45% dintre angajatii din Romania vor job-uri mai flexibile.
Asadar, dupa aproape doi ani de pandemie, candidatii incep sa puna accent pe satisfactii non-materiale, respectiv flexibilitate, aceasta caracteristica fiind mentionata de 45% dintre respondentii acestui studiu.
Jumatate dintre respondenti au intentionat sa-si schimbe jobul si 30% frecventeaza platformele de recrutare online de cateva ori pe saptamana.
Telefonul, vanator de joburi
In ceea ce priveste platformele de recrutare, una dintre masurile observate de aplicanti este ca acestea s-au adaptat curentului actual de munca in sistem hibrid si au creat filtre de cautare in acest sens (33%).
Platformele s-au imbunatatit si in ce priveste continutul, oferind informatii amanuntite cu privire la un anumit job (25%) si sunt mai user friendly (10%).
In ceea ce priveste device-urile folosite pentru accesarea platformelor de recrutare, smartphone-ul este primul in topul device-urilor (46%), urmat de laptop sau desktop (54%).
Studiul a fost realizat in mai 2021, de Reveal Marketing Research si Kubis la solicitarea Undelucram.ro, in urma unui numar de 503 interviuri CAWI (colectare online).
Cercetarea s-a desfasurat pe persoane active in campul muncii, pe un esantion reprezentativ la nivel national urban si rural, cu varste de 18 si peste 18 ani, online users.
Foto: pexels.com