Piata bunurilor de folosinta indelungata a crescut cu 15,5%
temaxbunuri folosinta indelungatapiata it
Rezultatele studiului GfK TEMAX pentru Romania arata ca, in al doilea trimestru din 2016, fata de aceeasi perioada a anului trecut, piata de bunuri de folosinta indelungata a crescut cu 15,5%, atingand valoarea de 529 de milioane de euro.
Patru dintre cele sapte sectoare luate in calcul au inregistrat rate de crestere de doua cifre: electronice, electrocasnice mari, electrocasnice mici si telecom, in timp ce sectorul foto a avut cea mai mare scadere.
Piata de electronice a insumat 87 de milioane de euro, in trimestrul al doilea din 2016, cu o crestere de peste 30% fata de acelasi trimestru din 2015.
Cea mai mare categorie a sectorului - televizoarele cu ecran plat – a crescut cu aproape 34%, inregistrand vanzari de 76 de milioane de euro.
Boxele portabile au avut o performanta buna, in timp ce DVD playerele si sistemele de navigatie au continuat sa scada.
Piata foto a inregistrat o valoare de 5 milioane de euro, in scadere cu 18% fata de primul trimestru din acest an.
Insa, electrocasnicele mari au crescut cu aproape 31%, in al doilea trimestru din 2016, fata de aceeasi perioada de timp a anului trecut.
Vanzarile de aparate frigorifice - cea mai mare categorie - au crescut cu mai mult de 25% si toate celelalte categorii au avut o performanta buna, cu rate de crestere de doua cifre.
In acelasi timp, piata electrocasnicelor mici a insumat 36 de milioane de euro, in trimestrul al doilea din acest an, in crestere cu 23% in comparatie cu trimestrul al doilea din 2015.
Potrivit studiului, toate sectoarele au avut o tendinta ascendenta. Inca o data, vanzarile aparatelor de coafat au contribuit la performanta segmentului de ingrijire personala.
De asemenea, aparatele pentru prepararea alimentelor, dar si aspiratoarele au inregistrat si ele cresteri mari.
In ceea ce priveste piata IT, valoarea acesteia s-a restrans cu aproape 14%, pana la 85 de milioane de euro.
Segmentul cu cea mai mare scadere (17%) este cel al tabletelor, urmat de calculatoarele portabile (16,5%). Camerele web, mouse-urile si tastaturile sunt singurele categorii pe un trend crescator.
Totodata, vanzarile de smartphone-uri au continuat tendinta ascendenta, cu o crestere de doua cifre, iar piata de telecom a crescut cu 19% comparativ cu al doilea trimestru al anului precedent.
In acelasi timp, categoria telefoanelor mobile si phablet-urile a scazut, dar, pentru casti audio, a fost consemnata o crestere de 28%.
La randul ei, piata de imprimante, multifunctionale si consumabile a crescut cu mai mult de 7%. Echipamentele de printare au urmat o tendinta pozitiva, in special datorita performantei multifunctionalelor.