Pentru a lua din nou avant, industria luxului se bazeaza pe consumatorii chinezi
In ultimii 15 ani, piata globala a produselor de lux a avut o crestere puternica si constanta, de la 83 miliarde de dolari in anul 2015 la 308 miliarde USD in 2019. In urma crizei generate de pandemia COVID-19 si piata produselor de lux a avut de suferit si va scadea semnificativ in acest an.
Cei care activeaza pe piata produselor de lux au estimat ca, in 2020, piata produselor de lux ar putea sa scada cu pana la 35% fata de anul trecut.
Facem ce facem si ajungem, si de data aceasta, tot la China.
Aceasta tara este responsabila de 90% din cresterea inregistrata pe piata produselor de lux in 2019 fata de anul anterior.
In acest an, specialistii estimeaza ca cca 80% din jucatorii de pe piata articolelor de lux vor fi afectati de criza economica generata de pandemia COVID-19.
Firma americana de consultanta Bain & Company a confirmat contractia cu 30% a pietei globale a produselor de lux in primul trimestru din acest an, avansand o scadere cu 35% a acestei piete pentru intreg anul 2020.
Criza a modificat si obiceiurile de cumparare (via internet) ale celor dependenti de produsele de lux.
Astfel, 40% dintre cei care obisnuiau sa achizitioneze online astfel de produse cauta acum produse la oferta, 23% cauta oferte similare la un pret mai bun la alte branduri, 23% asteapta ca brandul favorit sa faca reduceri de pret in vreme ce doar 14% isi mai cumpara produsele favorite de la brandul preferat, fara se se mai uite la pret.
In afara de cei 14% care au ramas fideli produselor de lux, indiferent de pretul pe care-l platesc pentru acestea, nu putini dintre ceilalti 86% clienti se arata dispusi sa migreze catre piata de profil second-hand, care va avea, in viitorul apropiat, o crestere spectaculoasa.
In definitiv, cine te vede la mana cu un ceas de 20.000 de dolari nu are cum sa stie daca ti l-ai luat de la un magazin de firma, la pretul intreg, sau daca porti un ceas second-hand, pe care ai dat de cateva ori mai putin.
Primele semne de inviorare a consumul de produse de lux vin din China, unde, scapati de constrangerile generate de pandemie, oamenii au luat cu asalt magazinele de profil.
Dupa ce constrangerile, limitarile si interdictiile impuse in perioada acuta a pandemiei COVID-19 au fost relaxate sau anulate, chinezii au luat cu asalt magazinele unor branduri occidentale de lux, pe masura ce acestea s-au redeschis.
Revista americana Womenʹs Wear Daily, publicatie de referinta din industria luxului, a relatat, de pilda, ca in prima zi dupa ce a fost deschis, magazinul casei franceze Hermes din Guangzhou (oras cu peste 14 milioane de locuitori, situat in sud-estul Chinei) a inregistrat vanzari de 2,46 milioane de dolari.
Sursa foto: pexels.com