Pe aici se scurg banii dumneavoastra
cheltuieli orasecheltuieli administrativeeconomierisipakpmg
Centrul Global de Excelenta KPMG pentru Orase a realizat un studiu de analiza comparativa in 35 de orase din toata lumea cu scopul de a identifica performanta acestora in furnizarea a 12 tipuri de servicii.
"Finding the courage to improve: Benchmarking city services" este parte din efortul KPMG de a oferi cercetari relevante privind modul in care un anumit oras evolueaza in comparatie cu alte orase.
Scopul analizei comparative nu este neaparat de a evalua castigatorii sau pe cei mai performanti, ci mai degraba de a descoperi practici mai bune privind furnizarea serviciilor si de a permite o cercetare mai profunda si mai semnificativa a motivului pentru care anumite orase sunt mai eficiente si mai eficace in furnizarea serviciilor.
Pentru a oferi un context suplimentar, raportul include, de asemenea, interviuri relevante cu lideri din industrie, precum si profesionisti din orase sau din reteaua globala a KPMG in domeniul infrastructurii.
Serviciile municipale incluse in acest raport sunt: accesul rutier; serviciile de tranzit; alimentarea cu apa potabila; epurarea apelor reziduale; scurgerea apei pluviale; salvarea in caz de incendiu; colectarea deseurilor; devierea deseurilor si colectarea deseurilor reciclabile; accesul la parcuri; accesul la facilitati recreationale; dezvoltarea intreprinderilor mici si mijlocii; autorizatia de constructie si aplicarea legii in domeniu.
Sondajul a constatat ca administratiile oraselor cheltuie sume surprinzator de diferite cand vine vorba de furnizarea serviciilor municipale, chiar si in interiorul aceleasi regiuni.
Raportul arata ca anumite orase ar putea fi ineficiente, cheltuind prea mult pe serviciile pe care le furnizeaza. Spre exemplu, un oras a declarat ca 65% din apa sa potabila se pierde din momentul intrarii in instalatia de tratare si pana cand se furnizeaza catre consumatori.
Anumite orase au mentionat ca au de doua pana la trei ori mai multe cheltuieli fata de medie pentru aceleasi servicii, in timp ce altele nu colecteaza date fiabile pentru a putea compara serviciile intr-un mod relevant.
Potrivit raportului, orasele au dificultati in a intelege, intr-un mod clar, eficienta serviciilor pe care le furnizeaza.
Sondajul ar fi putut sa includa multe alte orase, insa autorii precizeaza ca numeroase orase au renuntat atunci cand au descoperit ca nu au posibilitatea de a genera date de baza, critice in masurarea rezultatelor serviciilor.
Un oras a declarat ca 100% din drumurile sale sunt intr-o conditie buna, nivel imposibil de atins practic. Totusi, o asemenea
constatare indica necesitatea unui cadru comun de masurare a performantei serviciilor municipale. Spre deosebire de alte analize comparative ale oraselor, raportul KPMG se concentreaza pe evaluarea unor indicatori tangibili de masurare a eficientei, precum costul, calitatea si valoarea serviciului, pentru anumite servicii municipale.
Sondajul compara rezultatele obtinute de la orasele participante, in scopul de a-i sprijini pe liderii oraselor in identificarea costului mediu aferent serviciilor municipale de baza din toata lumea.
De asemenea, studiul exploreaza noi abordari, inovatii si modele, testate si aplicate in prezent in orasele din toata lumea – lectii practice care pot fi impartasite si cu alte orase.
Promovand exemple specifice din Europa, Asia si America, raportul urmareste sa ajute administratiile oraselor sa priveasca diferit modul in care gestioneaza furnizarea serviciilor municipale.