O retea de supermarketuri si-a propus sa investeasca peste 1 miliard de euro in Romania
investitii romaniainvestitii penny romaniasupermarketuri romania
Penny Romania isi propune sa investeasca 5,128 miliarde de lei, echivalentul al peste 1 miliard de euro, pana in 2029, in principal prin extinderea retelei sale pana la un total de 619 magazine si 6 centre logistice.
Anul acesta, compania vizeaza deschiderea a 25 de magazine in tara si construirea celui de-al patrulea depozit, la Filiasi, judetul Dolj. Totodata, compania urmareste remodelarea a 100 de magazine in 2021 si a intregii retele de magazine pana in 2022.
In 2020, Penny Romania a investit 371 milioane de lei in modernizarea si extinderea retelei de magazine, continuandu-si planurile de expansiune intr-un context dificil.
Anul trecut, compania a deschis 20 de magazine in noul format Penny, incheind anul cu un total de 276 de magazine.
Noul format pune accentul pe un design modern si primitor, iar sesiunea de cumparaturi pentru clienti este imbunatatita, datorita zonei extinse pentru produse proaspete, marci proprii pe gustul romanilor, dar si datorita semnalizarii mai vizibile a promotiilor si a categoriilor principale de alimente.
Penny a intrat pe piata din Romania in 2005 cu o politica de achizitii axata pe sortimente de la producatori regionali si colaborari cu producatori locali. In prezent, compania sprijinina producatorii locali si incheie parteneriate pe termen lung cu acestia, astfel incat, in urmatorii 3 ani, 60% din sortimente sa aiba ingredientul principal fabricat si procesat intermediar integral in Romania.
Penny Romania a incheiat anul trecut cu o cifra de afaceri de 4,73 miliarde de lei, reprezentand un avans de 19% raportat la 2019, in contextul in care pandemia a generat schimbari in comportamentul consumatorilor, motivandu-i sa se indrepte catre produse de calitate la preturi corecte.
Compania a inregistrat un profit net de 85 milioane de lei in 2020, in crestere cu 54% comparativ cu anul anterior.