Noutati de la ANAF. Angajatii Fiscului tocmai au fost informati ca trebuie sa plece acasa
telemunca anafregim munca anafactivitate angajati anaf
La nici patru luni dupa ce s-au intors in birouri, mare parte dintre angajatii ANAF vor trece, din nou, in regimul de telemunca. O circulara a conducerii Fiscului, citata de profit.ro, stabileste ca va intra in telemunca 30% din totalul personalului fiecarei structuri.
Conducerea fiecarei
structuri va stabili modalitatea de desfasurare a activitatilor si regimul aplicabil (munca la birou, munca la domiciliu sau varianta mixta) in cadrul structurii coordonate, in functie de domeniul, specificul si volumul de activitate, de numaru de angajati care isi desfasoara activitatea fizic in acel spatiu, precum si de aparitia unor situatii de angajati infectati, aflati in izolare sau in carantina
In ce priveste desfasurarea activitatii in regim de munca la domiciliu, se va avea in vedere asigurarea, in mod nediscriminatoriu, a unui procent mediu de 30% din totalul personalului fiecarei structuri.
Conducerea fiecarei structuri se va asigura de indeplinirea activitatilor in regim de continuitate si de desfasurarea activitatilor necesare pentru indeplinirea obiectivelor structurii coordonate, in conditii de siguranta pentru angajati.
Se vor avea in vedere prevederile Ordinului presedintelui ANAF nr. 3858/2020 privind desfasurarea activitatilor in regim de munca la domiciliu pentru angajatii, functionari publici si personal contractual din cadrul ANAF in scopul asigurarii unei protectii adecvate impotriva imbolnavirii cu SARS-CoV-2.
Pentru stabilirea efectuarii activitatii in regim de munca la domiciliu, se vor avea in vedere urmatoarele: asigurarea continuitatii activitatii; specificul activitatii sa permita indeplinirea atributiilor de serviciu la domiciliu; activitatea specifica compartimentelor sa se poata desfasura neperturbat; existenta suportului logistic necesar desfasurarii activitatii in regim de munca la domiciliu.
Triaj epidemiologic, distantare, masca si dezinfectare
In acelasi timp, personalul prezent la locul de munca trebuie, la intrarea in sediu, sa se supuna triajului epidemiologic. De asemenea, va avea loc dezinfectarea obligatorie a mainilor, atat pentru personalul propriu, cat si pentru vizitatori.
Alte masuri sunt: mentinerea obligativitatii purtarii mastii de protectie pe durata intregului interval orar al programului de lucru zilnic astfel incat sa acopere nasul si gura si mentinerea distantei fizice de 1,5 metri intre salariati.
In structurile in care activitatea nu se poate desfasura in regim de telemunca, seful structurii poate organiza activitatea si programul de lucru astfel incat sa existe grupe diferite de personal care sa inceapa, respectiv sa termine activitatea la ore diferite, cu respectarea timpului normal de lucru (8 ore/zi, 40de ore/saptamana).
Desfasurarea efectiva a activitatii in regim de munca la domiciliu se organizeaza si se monitorizeaza de catre conducerea fiecarei structuri in vederea asigurarii continuitatii activitatii in regim de munca la domiciliu concomitent cu protectia impotriva infectarii cu SARS-CoV-2.