Noutati ANAF: surpriza Fiscului la inceput de saptamana, pentru contribuabili
factura electronicaserviciu efecturaredigitalizare facturi
De ani buni, contribuabilii asteapta imbunatatirea interactiunii cu statul. De acum, cel putin pentru firmele care emit facturi catre institutii guvernamentale relatia va fi simplificata prin factura electronica.
Conform unui Ordin
ANAF publicat in Monitorul Oficial, inscrierea in Registrul RO e-Factura se va face prin transmiterea Formularului 084 Cerere privind inregistrarea in Registrul RO e-Factura/renuntare la cererea privind inregistrarea in Registrul RO e-Factura, avand bifata sectiunea III.
Acesta cuprinde si instructiunile de completare.
Conform ANAF, operatorul economic care a optat pentru utilizarea sistemului national privind factura electronica RO e-Factura este inscris in Registrul RO e-Factura incepand cu data de 1 a lunii urmatoare transmiterii Formularului 084.
Registrul RO e-Factura permite:
- consultarea informatiilor pentru fiecare operator economic in parte, identificat prin codul de identificare fiscala sau prin codul de inregistrare in scopuri de TVA, in situatia in care acesta este inregistrat in scopuri de TVA potrivit articolului 316 din Codul fiscal;
- furnizarea, prin servicii web, a informatiilor din Registrul RO e-Factura. Interogarea registrului se face pe baza unei liste care contine codul de identificare fiscala al operatorului economic. Raspunsul serviciului web furnizeaza informatii privind denumirea/numele, prenumele si adresa la care isi are domiciliul fiscal fiecare operator economic care figureaza in registru, starea (figureaza/nu figureaza) la data solicitata de catre persoanele interesate, precum si intervalul de inregistrare corespunzator datei solicitate.
Prima data, e-Factura va putea fi emisa numai in relatia dintre o companie si stat, adica in sistem B2G (Business to Government).
OUG care reglemenreaza factura electronica a fost publicata in Monitorul Oficial, luna trecuta.