Noi angajamente ambitioase pentru o lume fara deseuri
reciclare plasticecologieprotejare planetapoluare
Compania Unilever a anuntat noi angajamente ambitioase de a reduce deseurile de plastic si de a ajuta la crearea unei economii circulare pentru materiale plastice.
Compania a confirmat ca, pana in 2025, va reduce la jumatate utilizarea plasticului virgin, reducand cu peste 100.000 de tone folosirea ambalajelor din plastic, accelerand utilizarea celor din plastic reciclat si contribuind la colectarea si procesarea mai multor ambalaje din plastic decat produce.
Citeste si:
Ce produse de plastic vor fi interzise in Uniunea Europeana din 2021
Angajamentul face din Unilever prima mare companie globala de bunuri de larg consum care s-a angajat la o reducere absoluta a materialelor plastice din intregul portofoliu.
"Plasticul isi are propriul loc, dar acel loc nu se afla in mediul inconjurator. Putem elimina deseurile de plastic actionand rapid si luand masuri radicale in toate punctele circuitului plasticului. Punctul de pornire este stadiul de design. Trebuie sa reducem cantitatea de plastic pe care o folosim si sa ne asiguram ca ceea ce folosim provine din ce in ce mai mult din surse reciclate.
Compania noastra este deja pe cale de a-si indeplini angajamentele existente, dar si de a se asigura ca toate ambalajele noastre din plastic sunt reutilizabile, reciclabile sau compostabile", a declarat Alan Jope, CEO al Unilever.
Angajamentul Unilever va impune companiei sa ajute la colectarea si procesarea a aproximativ 600.000 de tone de plastic anual, pana in 2025.
Angajamenul va fi realizat prin investitii si parteneriate care imbunatatesc infrastructura de gestionare a deseurilor, in multe dintre tarile in care opereaza Unilever.
Acest anunt vine in completarea angajamentelor existente ale Unilever de a se asigura ca, pana in 2025, toate ambalajele sale din plastic sunt reutilizabile, reciclabile sau compostabile si de a utiliza cel putin 25% plastic reciclat in ambalajele pe care le produce.
Pentru sustinerea anuntului de astazi, compania a postat pe YouTube un film in care abordeaza problema plasticului oceanic si se angajeaza sa isi joace rolul pentru a face Planeta Albastra din nou albastra.