Ministerul Finantelor motiveaza propunerea de eliminare a supra-accizei la carburanti si confirma intentia de a se introduce noi taxe pentru autostrazi
accizacarburantirovignetataxa autostradaautostrazieugen teodoroviciministerul finantelor
Ministrul finantelor, Eugen Teodorovici, a declarat marti seara, in cadrul unei interventii televizate, ca isi propune ca in viitor sa fie eliminata supra-acciza la carburanti. Conform spuselor lui, exista deja o echipa de lucru care pune la punct un astfel de plan pentru perioada imediat urmatoare. Cu aceasta ocazie, Eugen Teodorovici a reconfirmat faptul ca vor exista anumite taxe pentru autostrazi. Ministrul finantelor a dat ca exemplu in acest sens mai multe tari vestice, care practica aceleasi taxe pentru cei care circula pe autostrada. Teodorovici a motivat importanta acestor taxe prin faptul ca acesti bani vor fi folositi la intretinerea infrastructurii rutiere.
Teodorovici: "Ministerul va propune eliminarea supra-accizei"
Ministrul finantelor publice si-a asumat faptul ca exista deja o echipa care lucreaza la acest
proiect, promitand totodata ca va fi inaintata o astfel de propunere pana la sfarsitul acestui an. Eugen Teodorovici crede ca eliminarea unei astfel de taxe va duce in primul rand la un minus care se va vedea in buget, ceea ce ii ingrijoreaza pe unii oameni. Insa, Teodorovici este de parere ca ar trebui sa ne concentram pe "efectele de runda a doua”, care ar putea avea un rol decisiv in cele din urma.
Eugen Teodorovici a incercat sa si explice ce este mai exact cu aceste efecte de runda a doua, dand ca exemplu alinierea rovignetei la o directiva europeana. Ministrul Finantelor spune ca a avut in urma cu ceva timp o discutie cu premierul Viorica Dancila, iar concluzia a fost aceea de a amana aceasta crestere a rovignetei. O asemenea crestere, chiar daca li s-ar fi aplicat transportatorilor, ar fi avut efecte serioase in economie.
Supra-acciza a fost introdusa de Victor Ponta, in 2014
In aprilie 2014, Guvernul condus de Victor Ponta a introdus supra-acciza care a dus la cresterea preturilor carburantilor cu mai bine de noua procente. In ianuarie 2017, supra-acciza a fost scoasa, preturile carburantilor scazand cu aproape 12.5 procente. In toamna lui 2017, Guvernul Tudose a decis majorarea accizei de la 15 septembrie pentru a fi adunati mai multi bani la buget. La acea vreme, benzina si motorina s-au scumpit treptat, in trei transe, ducand la o majorare a preturilor in toate segmentele.
Guvernul PSD - ALDE spunea in urma cu un an ca acele scumpiri ale carburantilor sunt artificiale, neavand nicio legatura cu decizia de majorare a accizei. Mai mult decat atat, Liviu Dragnea a dat la acea vreme vina pe Dacian Ciolos, fostul premier al Romaniei, ca nu a acceptat rugamintea PSD de a elimina supra-acciza.
Romania risca atunci cand nu transpune directivele europene in legislatia nationala
Chiar daca Teodorovici vede cu ochi buni aceasta decizie de a nu ne conforma imediat la o directiva europeana, este o sansa foarte mare ca cei de la Bruxelles sa nu fie deloc incantati de deciziile din tara noastra. Spre exemplu, stim cu totii ca atat Romania, cat si alte tari precum Irlanda sau Grecia, se confrunta in acest moment cu probleme la Curtea de Justitie a Uniunii Europene cu privire la netranspunerea directivelor europene in legislatia nationala.
Mai exact, este vorba despre a patra directiva, care se refera la spalarea banilor. De asemenea, in luna mai, Romania fusese sanctionata pentru netranspunerea directivei UE privind prezumtia de nevinovatie, Comisia Europeana declansand o procedura de infringement in acest sens.
In cele din urma, Eugen Teodorovici a mai spus ca in acest moment exista o echipa de lucru care incearca sa puna la punct cat mai bine o astfel de propunere. In acest sens vor fi facute mai multe calcule si o analiza de oportunitate. Ministrul Finantelor crede ca pana la sfarsitul acestui an, o propunere pe tema eliminarii supra-accizei va fi definitivata.
Teodorovici: "Vor fi introduse taxe pentru autostrazi"
Ministrul Finantelor Publice a incercat sa explice si de ce este nevoie de aceste taxe de autostrada despre care se tot vorbeste in ultima saptamana. Teodorovici a dat ca exemplu in acest sens si alte tari europene, in care orice autostrada sau pod au diferite taxe. In concluzie, banii colectati din aceste taxe vor ajuta la intretinerea infrastructurii rutiere.
Nu in ultimul rand, seful finantelor a vorbit si despre faptul ca acest sistem de operare "ar trebui pus in seama unui privat”. Ministrul Finantelor da ca exemple toate lucrarile de refacere si de intretinere a drumurilor care apar pe toata perioada anului. Ceea ce inseamna ca ar trebui sa existe o organizatie privata care sa fie responsabila de toate acestea.
Tot pe aceasta tema, Eugen Teodorovici a dat asigurari ca, pana la sfarsitul acestui an, cea mai mare parte dintre contractele pentru constructia de autostrazi vor fi atribuite.
Citeste si:
Stocul modern de spatii logistice si industriale a atins 3,4 milioane de metri patrati