Metodele supermarketurilor pentru a ne face sa cumparam mai mult
supermarketurimarketingprodusecumparaturi
O regula simpla, indiferent ca mergem la piata, in supermarket sau la mall, spune sa plecam de acasa cu o lista bine definita si sa nu ne abatem de la ea. Sfatul seamana cu cel pe care i-l da mama Scufitei Rosii cand ii spune sa mearga drept spre casa bunicii si sa nu se abata de la drum fiindca in padure pandesc pericole, iar lupul cel infricosator e cel mai mare dintre acestea.
Lupul cel fioros pandeste si din supermarket: e cu ochii pe portofelul nostru. Ne pandeste pe dupa rafturi, doar-doar va reusi sa ne ademeneasca si sa ne inhate in burdihanul sau din care ne va scoate, cel mai probabil, doar urmatorul salariu.
Cum reusesc insa supermarketurile sa ne faca sa cumparam mai mult, mai scump si sa ne abatem de la lista (pe care cel mai adesea nu o facem sau o uitam acasa)?
Mai intai de toate, plaseaza cele mai populare produse si branduri exact in mijlocul raionului astfel incat sa ne lovim de gama variata de produse indiferent din ce zona am veni si, desigur, sa le punem in cos (caci cine rezista tentatiei?).
De asemenea, cele mai profitabile produse (pentru supermarketuri, nu pentru noi) sunt plasate la nivelul ochilor. In cele mai multe cazuri, produsele cele mai ieftine sunt situate pe raftul de jos. Unele companii situeaza insa, de exemplu, cerealele si unele dulciuri pe rafturile de mai jos, la nivelul la care copiii sa le remarce cel mai usor.
Alimentele proaspete (fructe, legume, carne) sunt situate de regula aproape de intrarea in supermarket, iar zona are un design special, primitor, cu aspect curat pentru a face experienta de cumparare cat mai placuta.
Gama de produse din supermarketurile mari, in general, a crescut considerabil, fiind inmultite si serviciile. Avem astfel zone destinate produselor de patiserie, branzeturilor sau produselor din carne, separate de regiunea cu rafturi. Iar fiecare astfel de zona in parte are un marketing diferit astfel ca sansele de a vinde mai multe produse cresc considerabil.
La final de zi, eforturile de a face experienta de cumparare cat mai placuta da roade: ne-am bucurat ca am gasit sau regasit produsele preferate, am cumparat alimente care ne plac si plecam cu sacosa plina. Se intampla insa, odata ajunsi acasa, sa constatam ca pe lista erau doua, trei sau patru produse de care aveam nevoie si pe care le-am uitat cu desavarsire, sub magia multicolora a rafturilor din supermarket. Remediul? Poate doar curentul minimalist care invita la cumpatare si mai putin consumerism. In rest, desigur, sa ne lipim lista de cumparaturi pe frunte ar fi ideal.
Redactor
Manager.ro
Experienta de 5 ani in management si marketing online