Marea dezamagire a retailerilor de la noi din tara: romanii sunt mai stransi la punga, din cauza crizei nu mai cheltuie banii ca anul trecut
black fridayreduceripromotiiretail
A trecut si Black Friday iar acum apar primele cifre care arata cum s-au comportat romanii in cea mai mare perioada de reduceri de pret de peste an. Din nefericire pentru retaileri, vestile nu sunt deloc bune.
Se pare ca, spre deosebire de anul trecut, romanii nostri au fost mai stransi la punga. In medie, de
Vinerea Neagra 2021, un roman a cheltuit 370 de lei. Anul acesta, suma a fost ceva mai mica, de doar 322 de lei, in medie, potrivit datelor Netopia Payments.
Tot sursa citata ne mai transmite ca s-au procesat 80 de tranzactii/minut, de "Black Friday", pe 11 noiembrie 2022, varful de tranzactii fiind inregistrat la ora 14:15.
Romanii, adeptii platilor online cu cardul
Totusi, desi suma medie cheltuita este mai mica, trebuie precizat faptul ca numarul tranzactiilor online cu cardul a crescut cu aproximativ 27%, fata de anul trecut.
Ce au cumparat romanii? De toate! Incaltamintea, retailul generalist, suplimentele alimentare, cosmeticele, aparatura foto si cartile s-au numarat in topul preferintelor clientilor din acest an de Black Friday.
Un alt detaliu important consta in faptul ca romanii isi fac tot mai des cumparaturile folosindu-se de telefonul mobil. Desi pe desktop ai o vizibilitate mai buna, vezi site-urile in ansamblu, peste doua treimi (68,5%) din totalul comenzilor procesate au fost realizate de pe dispozitive mobile. Doar 31% au optat pentru desktop.
De altfel, potrivit analizei de specialitate, grupa de varsta cu cele mai multe achizitii a fost de 35-44 ani (25,72%), urmata indeaproape de 25-34 ani (23,69%), 45-54 ani (21,24%), 18-24 ani (12,77%), 55-64 ani (9,74%) si peste 65 de ani (6,83%).
Foto: pixabay.com