Majoritatea romanilor au facut doar achizitii de baza, de la declansarea pandemiei COVID-19
cumparaturi de bazatemeri viitortemeri loc muncaasigurare coronavirus
De la decretarea starii de urgenta, 85% dintre romani au cumparat doar produse care sa le acopere nevoile de baza, care tin de supravietuire, siguranta si sanatate, arata un studiu realizat de Aegon Romania in prima jumatate a lunii aprilie.
Din punct de vedere al prioritatilor emotionale, majoritatea respondentilor, 84%, s-a impartit egal intre cei cu o mentalitate orientata spre depasirea greutatilor si cei care au ramas in expectativa.
Aproximativ 42% dintre respondenti s-au concentrat pe valori precum grija, stabilitate si invatare, iar alti 42% au adoptat o mentalitate bazata pe depasirea obstacolelor, explorare si divertisment, pentru a reusi sa se detensioneze.
Principalele obiective ale cercetarii au inclus determinarea modului in care romanii s-au adaptat situatiei actuale, schimbarile survenite in comportamentul lor de consum, perceptia pe care respondentii o au cu privire la viitor, precum si identificarea nivelului de interes pentru asigurarile de viata.
Potrivit cercetarii, declansarea epidemiei in Romania si ingrijorarea legata de starea de sanatate si de stabilitatea locurilor de munca i-au determinat pe 55% dintre respondenti sa considere ca este necesara incheierea unei asigurari de viata.
Ideea de a avea o asigurare de viata a suscitat cel mai ridicat interes pentru persoanele cu varste intre 25 si 44 ani, cu studii medii sau superioare, venituri medii sau mari si cu copii de pana in 14 ani.
Astfel, 62% dintre respondentii care provin din aceasta categorie considera necesara incheierea unei asigurari de viata. Aceasta perceptie este impartasita si de 63% dintre adultii de varsta mijlocie, necasatoriti si fara copii.
Studiul a mai evidentiat o deschidere semnificativa catre cumpararea de asigurari online si dupa ridicarea restrictiilor. Astfel, 43% dintre respondenti ar prefera sa cumpere o asigurare de viata online.
Femeile s-au aratat interesate de achizitionarea asigurarilor online intr-un procent de 48%. De asemenea, 4 din 10 respondenti ar prefera in continuare sa mearga la sediile bancilor sau brokerilor, in special barbati (45%).
Un alt aspect este legat de beneficiile pe care oamenii vor sa le includa o asigurare de viata. Criza generata de COVID-19 a dus la aparitia unei noi nevoi: acoperirea riscului de imbolnavire cu noul coronavirus.
Astfel, circa 45% dintre respondenti considera ca este necesar ca o asigurare de viata sa acopere si aceasta eventualitate si au declarat ca vor urmari existenta acestui beneficiu pentru o perioada de timp mai lunga, nu doar pentru urmatoarele luni.
Studiul a fost realizat prin intermediul chestionarelor online, pe un esantion reprezentativ de peste 1.000 de persoane, format din barbati si femei cu varste de peste 18 ani, care provin din mediul urban.