Magazinele de tip discount au depasit supermarketurile, devenind al doilea jucator din comertul modern din punct de vedere al cotei de piata valorice

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Magazinele de tip discount au depasit supermarketurile, devenind al doilea jucator din comertul modern din punct de vedere al cotei de piata valorice
Magazinele de tip discount au depasit supermarketurile, devenind al doilea jucator din comertul modern din punct de vedere al cotei de piata valorice
de Vlad Strunescu la 08 Sep. 2020
Urmareste-ne pe Google News
consum romaniaconsum alimentedate gfkstudii gfkmarci proprii

Piata de bunuri de larg consum a inregistrat o crestere valorica de 12%, in prima jumatate a anului 2020 fata de aceeasi perioada de timp din 2019, potrivit GfK. Pe fondul unor preturi majorate cu 5%, conform datelor Eurostat, gospodariile din Romania au cumparat volume mai mari cu 9% si au ales segmente inferioare de pret. 

Potrivit GfK, criza medicala si, implicit, restrictiile din ultimele luni au determinat schimbari in comportamentul de cumparare, astfel incat frecventa vizitelor la magazin a scazut cu 6%, iar suma medie platita la un act de cumparare a crescut cu aproape 20%.

Citeste si: De ce nu ne aparam sanatatea asa cum ne aparam proprietatea?
 
Cu o crestere de 37% in valoare fata de lunile ianuarie - iunie 2019, magazinele de tip discount surclaseaza supermarket-urile si devin al doilea jucator din comertul modern din punct de vedere al cotei de piata valorice. 
 
In aceeasi perioada de timp din 2019, ritmul de crestere era de doua ori mai mic si acestea acopereau doar 16% din total cheltuieli pe bunuri de larg consum.
 
Cele mai afectate din cauza reducerii frecventei de cumparare sunt hypermarket-urile si comertul traditional care continua sa scada in importanta, in timp ce magazinele mici de proximitate sunt printre cele mai dinamice, din punct de vedere al atragerii de noi cumparatori dar si al cresterii in valoare. 
 
Potrivit GfK, 9,5% din gospodariile din Romania au cumparat cel putin o data un produs FMCG din online, in prima jumatate din 2020, cu 50% mai multe fata de anul precedent. 
 
Cu toate acestea, pentru bunurile de larg consum, acest canal acopera sub 1% din total cheltuielilor. 
 

Marcile din segmentul inferior de pret au cea mai mare contributie la cresterea valorica

Segmentul economy reprezinta un sfert din valoarea pietei de FMCG, in prima jumatate din 2020, insa contribuie cu 43% la cresterea acesteia. 
 
Marcile proprii isi continua tendinta ascendenta, in special in cazul lactatelor, in timp ce segmentul premium creste usor in importanta pentru bauturi (alcoolice, non-alcoolice, cafea).
 
Printre categoriile al caror consum a crescut semnificativ intre lunile ianuarie-iunie 2020, se numara conservele (carne, peste) , alimentele instant, crema de ciocolata, faina si malaiul , produsele de curatenie, sapunul, servetelele umede, aditivii pentru prajituri, specialitatile de branza sau napolitanele. 

Citeste si: Reduceri de impozit pentru anumite firme romanesti
 
Produsele de ingrijire a parului, cremele de fata si corp sau deodorantele au inregistrat scaderi in volum pe fondul cresterii timpului petrecut acasa.
Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Aurul sparge toate recordurile! Pretul atinge un nou maxim istoric dupa atacurile lui Trump asupra bursei americane
Ultimele stiri economice

Aurul sparge toate recordurile! Pretul atinge un nou maxim istoric dupa atacurile lui Trump asupra bursei americane

today28 Apr. 2025
Granturi de cate 50.000-300.000 EUR pentru microintreprinderi romanesti! Vezi aici cum poti obtine finantarea
Companii

Granturi de cate 50.000-300.000 EUR pentru microintreprinderi romanesti! Vezi aici cum poti obtine finantarea

today28 Apr. 2025
Cum sa iti eficientizezi afacerea in 2025
Business

Cum sa iti eficientizezi afacerea in 2025

today28 Apr. 2025
Leadership cu impact: de ce liderii viitorului sunt orientati catre comunitate si dezvoltare durabila
Business

Leadership cu impact: de ce liderii viitorului sunt orientati catre comunitate si dezvoltare durabila

today28 Apr. 2025
De ce sa alegi sa lucrezi intr-un oras mai mic, dar in plina dezvoltare?
Life Style

De ce sa alegi sa lucrezi intr-un oras mai mic, dar in plina dezvoltare?

today28 Apr. 2025
De ce sa alegi becuri auto H1 pentru o vizibilitate perfecta pe orice drum
Noutati auto 2025 - stiri din domeniul auto

De ce sa alegi becuri auto H1 pentru o vizibilitate perfecta pe orice drum

today28 Apr. 2025
Presedintele interimar Ilie Bolojan avertizeaza ca Romania poate intra in criza financiara
Ultima ora

Presedintele interimar Ilie Bolojan avertizeaza ca Romania poate intra in criza financiara

today27 Apr. 2025
FMI, veste devastatoare pentru Estul Europei! Pe noi ne vor lovi cel mai puternic efectele negative ale taxelor vamale
Ultimele stiri economice

FMI, veste devastatoare pentru Estul Europei! Pe noi ne vor lovi cel mai puternic efectele negative ale taxelor vamale

today26 Apr. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x