Lectia producatorului de vehicule electrice Tesla despre managementul in timp de criza
Pentru Tesla, compania infiintata si controlata de Elon Musk, anul 2020, cel al pandemiei si al contractiei economice, a fost unul al recordurilor. Miercuri, 6 ianuarie, capitalizarea bursiera a companiei specializate in fabricarea de automobile electrice a ajuns la 717 de miliarde de dolari.
In ziua de referinta, actiunile Tesla au inregistrat un salt de 2,8%, ceea ce a condus la cresterea capitalizarii cu 20 de miliarde de dolari in 24 de ore.
Urmare a acestor rezultate, Tesla se apropie de capitalizarea Facebook, care, in aceeasi zi, ajunsese la 750 de miliarde de dolari.
Cresterea bursiera a Tesla are legatura si cu evolutiile politice din Statele Unite, stiut fiind faptul ca Joe Biden, presedintele ales, a declarat ca dezvoltarea industriei producatoare de vehicule electrice va fi una dintre prioritatile mandatului sau.
Anul trecut, Tesla a vandut 499.550 de vehicule electrice, aceasta cifra fiind mult sub rezultatele constructorilor de automobile traditionale, atata doar ca spre deosebire de acestia din urma, Tesla a incheiat anul 2020 cu rezultate mai bune decat in cel anterior.
Tesla pare sa exercite o fascinatie aparte asupra investitorilor si a izbutit sa incheie pe profit toate cele patru trimestre ale anului 2020.
In mod evident, cresterea bursiera a Tesla a condus si la cresterea averii personale a lui Elon Musk, care a devenit, anul trecut, al doilea cel mai bogat om din lume, cu o avere estimata la 176 miliarde de dolari, si se apropie din ce in ce mai mult de pozitia intai, detinuta de Jeff Bezos (Amazon) a carui avere este, in momentul de fata, de 188 de miliarde de dolari.
Anul trecut, industria auto a inregistrat un recul semnificativ la nivel global, din pricina crizei economice generate de pandemia COVID-19.
In acest context, in primul trimestru al anului 2020, vanzarile de automobile Tesla au scazut cu 15% fata de aceeasi perioada a anului precedent.
Managementul companiei Tesla a izbutit, insa, sa gaseasca solutii pentru iesirea din criza, astfel incat, in cel de-al patrulea trimestru al anului trecut au fost vandute 180.750 de vehicule, un record absolut pentru grup, care nu a avut niciodata vanzari trimestriale mai mari de 150.000 de unitati.
In periodele de evolutie organica, atunci cand cresterea economiei globale pare ca vine de la sine, este usor sa gestionezi managementul unei companii.
In conditii de criza, insa, cand totul pare a se duce de rapa si nimic nu mai merge, pentru a depasi perioada critica este nevoie de ceea ce se numeste management de criza. Pentru asta, este nevoie de oameni exceptionali. Pe care, dupa cum stau lucrurile, Tesla ii are in pozitiile de decizie.
Sursa foto: pexels.com