Investitiile in Europa Centrala si de Est: Scadere in industria automobilelor
investitii europainvestitii romaniaey romania
Un semn deloc imbucurator in regiunea Europei Centrale si de Est a fost scaderea motorului principal al investitiilor in ultimii ani, industria automobilelor. Per total, proiectele de productie s-au mentinut pe prima pozitie in regiune cu 410 proiecte.
In acelasi timp, regiunea a inregistrat o crestere cu 55% a proiectelor de cercetare si dezvoltare, ceea ce marcheaza o crestere a valorii adaugate a proiectelor implementate, conform raportului anual EY - European Attractiveness Survey.
Investitiile straine directe (FDI) in Europa au atins cel mai inalt nivel anul trecut, conform European Attractiveness Survey. Raportul, ajuns la a 12-a editie, combina o analiza a investitiilor straine in Europa din ultimul an cu rezultatele unui sondaj efectuat pe un esantion de 800 de executivi de la nivel international privind perspectivele lor asupra evolutiei investitiilor globale in urmatorii zece ani.
In pofida faptului ca Europa se afla doar la jumatatea drumului de iesire din recesiune, anul 2013 a consemnat un nivel record al investitiilor straine directe cu 3.955 de proiecte, in crestere cu 4% fata de cele 3.797 din 2012.
Principalele piete in care investitiile straine directe au inregistrat cresteri sunt Marea Britanie, Germania si Franta, in timp ce in pietele din Spania si Europa de Est s-au inregistrat scaderi.
Marea Britanie a ocupat, din nou, prima pozitie cu un total de 799 proiecte de investitii straine directe in 2013, in crestere cu 15% fata de anul precedent.
Germania a consemnat, de asemenea, o crestere solida de 12% cu cele 701 proiecte in 2013. Surpriza a venit din partea Frantei, care pare sa-si fi stopat declinul, fiind destinatara unui numar de proiecte de investitii straine directe, in crestere cu 9%.
Totalul investitiilor straine directe in Europa Centrala si de Est, inclusiv in Rusia, a scazut cu 5%. Crearea de noi locuri de munca s-a diminuat cu 4%, in mare parte, datorita deciziilor de reducere a activitatii din partea companiilor auto din Europa de Vest, ca urmare a crizei prelungite si a reducerii nivelului de servicii externalizate.
Foto: bentley.com.