Inovatia in companiile din Romania exista, dar este in declin
inovatia romaniains pibcompanii romania
Inovatia in intreprinderile din Romania a inregistrat un declin in perioada 2010-2012, comparativ cu perioada 2008-2010, conform rezultatelor provizorii ale cercetarii statistice privind inovatia in industrie si servicii.
Ponderea intreprinderilor fara nicio inovatie a crescut cu 10,1 puncte procentuale, potrivit datelor INS.
Doar 4 din 10 intreprinderi mari si 2 din 10 intreprinderi mici si mijlocii (IMM-uri) au implementat un produs, un proces, o metoda de organizare sau o metoda de marketing noi sau imbunatatite semnificativ.
Rezultatele provizorii ale cercetarii statistice privind inovatia arata ca, in perioada 2010-2012, in randul intreprinderilor din mediul de afaceri ponderea intreprinderilor care au introdus sau au implementat produse, procese, metode de organizare sau metode de marketing, noi sau imbunatatite semnificativ a fost de 20,7%, in scadere cu 10,1 puncte procentuale fata de perioada 2008-2010.
Din randul acestora, 14,4% au fost intreprinderi care au aplicat numai metode noi de organizare sau de marketing in timp ce 1,9% au fost intreprinderi care au introdus sau implementat numai produse si/sau procese noi sau imbunatatite semnificativ.
O pondere de 4,4% din intreprinderi au introdus atat produse si/sau procese noi cat si metode de organizare si/sau de marketing noi sau imbunatatite semnificativ.
In perioada 2010-2012, fata de perioada anterioara analizata, 2008-2010, ponderea inovatorilor a scazut la toate cele trei categorii de inovatori.
Astfel, daca in perioada 2008-2010 ponderea intreprinderilor cu produse si/sau procese inovatoare a fost de 4,3%, in perioada 2010-2012 s-a inregistrat o scadere cu 2,4 puncte procentuale.
Foto: Google Maps.