INDICIILE care iti arata ca FACTURA ta e GRESITA: cum verifici daca ai fost furat
facturi eronate energiecompensare facturiindicii facturi eronate
In Romania, cu cat este mai mica o firma, cu atat si marja de eroare care li se permite angajatilor este stramta. Nu mai vorbim ca, daca lucrezi la stat, in functii cheie, aproape niciodata nimeni nu plateste in niciun fel chiar daca face o greseala grava. Un alt exemplu recent este cel al companiilor din energie.
Acestea nu si-au actualizat
softurile la noile conditii legale, astfel incat au emis milioane de facturi gresite.
Primesc vreo sanctiune? Ramane de vazut.
Potrivit lui Virgil Popescu, ministrul Energiei, in ultimele luni, aproximativ doua milioane de facturi au fost trimise catre romani, intrucat companiile nu au fost in stare sa-si actualizeze aplicatiile informatice.
In acest fel, consumatorii s-au trezit ca au de plata sume colosale.
Ministrul a explicat cum poate cineva sa-si dea seama daca a primit o factura gresita la energie si daca s-au aplicat compensatiile, asa cum era normal.
Primul indiciu: factura este mai mare la acelasi consum
Primul detaliu care ar trebui sa va atraga atentia este pretul. Daca platitu cu mult mai mult fata de suma pe care o datorati de obicei, atunci este foarte posibil sa existe probleme de calcul sau compensatiile sa nu fi fost aplicate.
"Iti poti da seama ca o factura este eronata, ca nu poate fi facuta in conformitate cu legea, daca ti se pare ca pretul e mai mare decat plateai in mod curent.
Daca nu are nici plafonare, nici compensare, atunci factura nu este in conformitate cu legea, dar exista si o situatie in care compensarea si plafonarea nu se aplica, dar pretul din factura e dintr-un contract vechi si nu necesita nici plafonare, nici compensare.
Primul indiciu: factura este mai mare la acelasi consum. Daca nu ai in factura nici plafonare, nici compensare, este probabil ca factura sa fie eronat facuta.
In aceasta situatie, pentru a evita solicitarea din partea consumatorului, am adoptat o ordonanta prin care-i obligam pe furnizori sa refaca facturile in termen de 15 zile, si sa nu perceapa penalitati si sa suspende la plata aceste facturi, pana cand vor fi refacute, tocmai pentru a nu pune oamenii pe drumuri.
Sunt convins ca furnizorii vor face acest lucru, daca nu l-au si facut. Avem informatii ca unii au inceput sa-si recalculeze aceste facturi intocmite eronat", a spus Virgil Popescu, la TVR.
Potrivit ministrului, una dintre cele mai mari greseli pe care o fac furnizorii este sa nu aplice legea, mai exact plafonarile si compensatiile decise anul trecut.