In ce tari prospera antreprenoriatul feminin
businesswomenfemei afaceriantreprenoriat femei
Desi antreprenoriatul feminin este, adesea, generat de necesitate si curaj, conditiile de sustinere puternice - precum accesul la serviciile financiare si usurinta de a face business - constituie premise ale succesului pentru afacerile detinute de femei, conform primului raport Index of Women Entrepreneurs, publicat de Mastercard.
Index of Women Entrepreneurs scoate in evidenta principalele tari unde afacerile detinute de femei prospera.
Conditiile de sustinere sunt fundamentale pentru depasirea celor doua obstacole principale care le descurajeaza pe majoritatea femeilor sa devina antreprenoare: mai putine oportunitati pentru avansarea acestora si prejudecatile culturale.
Intre cele mai bune conditii care sprijina femeile detinatoare de afaceri, indeplinite, in tarile din fruntea clasamentului, se numara comunitatile puternice de afaceri, inclusiv la nivelul IMM, guvernarea buna si usurinta de a face business.
Potrivit Index of Women Entrepreneurs, primele trei state europene cu cele mai puternice conditii de sprijin si oportunitati pentru femeile care se dezvolta ca antreprenori sunt: Suedia (69,6), Belgia (69,0) si Marea Britanie (67,9).
Primele doua tari europene ca numar al femeilor ce detin propria afacere din totalul celor care au propriul business sunt: Austria (32,4%) si Spania (30,8%).
Indicele sugereaza ca tarile care au conditii de sustinere a femeilor in afaceri permit dezvoltarea antreprenoriatului bazat pe oportunitate (condus de dorinta de a progresa), in timp ce tarile cu conditii mai putin favorabile de sprijin tind sa dezvolte mai mult antreprenoriatul bazat pe necesitate (determinat de nevoia de supravietuire).
Studiul exploreaza si factori care ajuta sau impiedica femeile antreprenoare.
Potrivit Indicelui, unele dintre cele mai mari obstacole care impiedica femeile sa se lanseze in afaceri includ lipsa de fonduri/de capital de risc, reglementarea excesiva si ineficientele institutionale, lipsa de incredere in sine si a spiritului antreprenorial, teama de esec, restrictiile socio-culturale, precum si lipsa de formare si de educatie.
In aproape toate cele 54 de economii analizate, cel putin una sau mai multe dintre aceste constrangeri incetinesc progresul femeilor ca proprietari de afaceri.