In cat timp se poate recupera o investitie de milioane de euro intr-un hotel
hotel privovila csonkaadina plopeanutirgu muresalin pop
Proprietarii unui hotel de 4 si 5 stele din Tirgu Mures, care au investit 7 milioane de euro, estimeaza o perioada de 20 de ani pentru recuperarea investitiei. Numarul locurilor de cazare oferite de hotelurile din Tirgu Mures este de peste 800.
Hotelul Privo din Tirgu Mures a fost deschis la sfarsitul lui 2013 de antreprenoare Adina Plopeanu ca o afacere de familie. Unitatea imbina diverse spatii de cazare, clasificate la patru si cinci stele. Pe primele sase luni, cu un grad de ocupare care nu a depasit 41% (varf atins in luna iunie), afacerile au fost de aproape 320.000 de euro (fara TVA).
"Pentru 2014, vrem sa realizam un grad de ocupare mediu de 45% si o cifra de afaceri de circa 700.000 de euro, fara TVA", a afirmat Otilia Demian, Director of Business Development al ansamblului Privo.
"Este o afacere de familie, ca si celelalte pe care le avem, iar rezultatele obtinute ma indreptatesc sa cred ca vom realiza in 2015 o cifra de afaceri de circa 900.000 euro, fara TVA. Spiritul antreprenorial l-am mostenit de la tatal meu, Emil Morariu", a afirmat Adina Plopeanu.
Hotelul are o suprafata totala de 5.500 metri patrati. Ansamblul este compus din hotelul Privo (40 de camere), o cladire noua cu arhitectura futurista si Vila Csonka (6 camere), o cladire istorica in stil Art Nouveau. Ambele sunt amplasate intr-un parc de 3.500 mp.
"
Pentru a atinge break-even-ul, trebuie sa ajungem la un grad de ocupare mediu de 45%. In septembrie-octombrie, avem aproape totul rezervat, gradul de ocupare va fi de aproape 90%", a afirmat Alin Pop, consultant al Agil Hospitality.
Pop a insistat pentru mentinerea preturilor la un nivel sustenabil.
"Am insistat sa nu scadem preturile, chiar daca concurenta a facut asta. Odata ce ai dat pantalonii jos, e greu sa justifici ulterior o revenire a preturilor la nivelul anterior. Este mai bine sa le oferi ceva in plus clientilor, dar sa pastrezi intacte preturile", a afirmat Pop.
Acesta sustine ca cea mai importanta componenta in aceasta industrie este cea umana.
"Poti sa ai cele mai bune dotari la un hotel, personalul este cel care va face diferenta. Formarea unui angajat dureaza cel putin doi ani", a sustinut consultantul din domeniul HoReCa.
Circa jumatate dintre clientii ansamblului Privo sunt straini, majoritatea fiind reprezentata de germani, maghiari si italieni. Antreprenorii au in plan si dezvoltarea complexului pe zona de spa si construirea altor hoteluri in tara, direct sau in franciza. In 2015, afacerile sunt estimate sa creasca cu aproape 30%, pana la 900.000 de euro, fara TVA.
"Afacerile vor avansa in principal datorita cresterii gradului de ocupare si consolidarii afacerii. Inceputul este cel mai greu, atunci se fac toate reglajele necesare functionarii in conditii optime.
Exista patroni de hoteluri care s-au grabit sa deschida unitatea, apoi au fost obligati sa inchida si sa mai deschida o data", a afirmat Pop.
Proiectul a inceput acum cinci ani si are la baza nevoia de a oferi o noua abordare a ofertei turistice locale. Adina Plopeanu detine, impreuna cu sotul ei, mai multe afaceri, printre care compania de constructii Construct Mapcorn, cladiri de birouri si un parc logistic. Toate sunt in Tirgu Mures.
Tatal Adinei Plopeanu, Emil Morariu, este unul dintre cei sase fosti actionari ai fabricii de bere Bere Mures. Compania a fost cumparata in 2008 de catre Heineken pentru suma de 150 milioane euro.
Foto:
hotelprivo.ro.