In acest an, romanii au dat mai multi bani pe produse de uz curent

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
In acest an, romanii au dat mai multi bani pe produse de uz curent In acest an, romanii au dat mai multi bani pe produse de uz curent
de Alexandra Stanescu la 17 Dec. 2017
Urmareste-ne pe Google News
consum romaniconsum romaniagfkproduse uz curent

Industria bunurilor de larg consum a inregistrat o crestere de aproape 6% in valoare, in primele 9 luni ale anului. Romanii au cheltuit mai mult la un act de cumparare, insa au cumparat cu o frecventa relativ similara fata de primele 9 luni din 2016, conform unui studiu GfK.

Comertul modern continua sa domine piata de FMCG si se distanteaza din tot mai mult de cel traditional. Formatele moderne au atins o cota de piata cumulata de peste 58%, cu 2% mai mult decat in primele 9 luni din 2016.
 
De asemenea, se constata ca frecventa de cumparare se muta din comertul traditional in cel modern. Hypermarketurile continua sa fie cel mai important canal pentru aceasta industrie, dar stagneaza din punct de vedere al cotei de piata comparativ cu anul trecut, asa cum se intampla si cu supermarketurile. 
 
In schimb, magazinele de proximitate raman vedetele comertului modern, castigand noi cumparatori ca urmare a ritmului de
expansiune ridicat. Si magazinele de tip discount se dezvolta semnificativ. Astfel, aproape trei sferturi dintre romani au cumparat cel putin o data bunuri de larg consum din acest format, in primele 9 luni din 2017.
 
Categoriile de produse pentru ingrijirea casei au avut cel mai accelerat ritm de crestere, iar, din punct de vedere al importantei principalelor categorii de bunuri de larg consum, cea mai mare pondere o detin alimentele, atat cele proaspete (fructe, legume, carne, lactate etc.), cat si cele ambalate. 
 
In randul alimentelor proaspete, cea mai mare dinamica au avut-o lactatele, iar, dintre acestea, cel mai mult au crescut in valoare untul, branza proaspata si specialitatile din branza.
 
Dintre bauturi, cel mai bine au evoluat vinurile, sampania si spirtoasele. 
 
Totodata, in zona de bunuri non-alimentare, produsele pentru ingrijirea locuintei au avut cea mai buna performanta, dar si cele pentru ingrijire personala s-au clasat bine, in special produsele pentru ingrijirea tenului. 
 
Totusi, impactul acestor categorii in dezvoltarea industriei FMCG ramane unul limitat, din cauza ponderii mici a acestora in cosul de cumparaturi.
 
Ponderea promotiilor scade usor. Marcile private se mentin. In comparatie cu anul trecut, bunurile de folosinta curenta vandute la promotie au avut mai degraba o evolutie constanta. O importanta mare in randul promotiilor o detin in continuare categorii de ingrijire personala - precum produsele de ingrijire a fetei si a corpului -, produsele pentru ingrijirea casei si bauturile.
 
In ce priveste ponderea marcilor private in consum, acestea se mentin la nivelul anului trecut. Magazinele de tip discount si cele de proximitate au vandut intr-o proportie mai mare decat alte tipuri de magazine produse sub eticheta marca privata.
Senior Editor Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Groenlanda e un teritoriu foarte important pentru SUA. Si nu fara motiv
Analize

Groenlanda e un teritoriu foarte important pentru SUA. Si nu fara motiv

today12 Mar. 2025
Legatura subtila dintre educatie si optiunile politice
Analize

Legatura subtila dintre educatie si optiunile politice

today12 Mar. 2025
ANAF recunoaste ca verifica sumele de bani transferate intre rude
Ultimele stiri economice

ANAF recunoaste ca verifica sumele de bani transferate intre rude

today12 Mar. 2025
De ce merita sa cumperi actiuni? Cateva informatii pretioase pentru investitorii incepatori
Economie

De ce merita sa cumperi actiuni? Cateva informatii pretioase pentru investitorii incepatori

today12 Mar. 2025
Cum gasesti apartamente spatioase la pret mic in Bucuresti? Secretele pe care agentii imobiliari nu ti le spun
Imobiliare

Cum gasesti apartamente spatioase la pret mic in Bucuresti? Secretele pe care agentii imobiliari nu ti le spun

today12 Mar. 2025
Nu vreau sa fiu sclav! – Generatia care fuge de munca si viseaza la milioane din crypto si Instagram
Economie

Nu vreau sa fiu sclav! – Generatia care fuge de munca si viseaza la milioane din crypto si Instagram

today11 Mar. 2025
Bucurestiul, noul tigru economic al Europei de Est? Am depasit Budapesta si Praga!
Economie

Bucurestiul, noul tigru economic al Europei de Est? Am depasit Budapesta si Praga!

today11 Mar. 2025
Saltea ortopedica sau memory foam? Care e alegerea potrivita pentru tine?
Life Style

Saltea ortopedica sau memory foam? Care e alegerea potrivita pentru tine?

today11 Mar. 2025

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cuRegulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

ANAF recunoaste ca verifica sumele de bani transferate intre rude
Ultimele stiri economice

ANAF recunoaste ca verifica sumele de bani transferate intre rude

today12 Mar. 2025
De ce merita sa cumperi actiuni? Cateva informatii pretioase pentru investitorii incepatori
Economie

De ce merita sa cumperi actiuni? Cateva informatii pretioase pentru investitorii incepatori

today12 Mar. 2025
Cum gasesti apartamente spatioase la pret mic in Bucuresti? Secretele pe care agentii imobiliari nu ti le spun
Imobiliare

Cum gasesti apartamente spatioase la pret mic in Bucuresti? Secretele pe care agentii imobiliari nu ti le spun

today12 Mar. 2025
Nu vreau sa fiu sclav! – Generatia care fuge de munca si viseaza la milioane din crypto si Instagram
Economie

Nu vreau sa fiu sclav! – Generatia care fuge de munca si viseaza la milioane din crypto si Instagram

today11 Mar. 2025

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x