In 2014, romanii au mers mai des la cumparaturi

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
In 2014, romanii au mers mai des la cumparaturi In 2014, romanii au mers mai des la cumparaturi
de Manager.ro la 18 Mar. 2015
Urmareste-ne pe Google News
obiceiuri consum romanigfkfmgcconsum romania

Studiile GfK care monitorizeaza consumul casnic arata o crestere in valoare cu 2% a cosului de cumparaturi pentru produsele FMCG, in 2014 fata de 2013.

Cresterea a avut ca principal pilon de sustinere frecventa de cumparare mai ridicata. In acelasi timp, in majoritatea tarilor din Europa, frecventa de cumparare se afla pe o curba descendenta. 
 
Romania, insa, nu se aliniaza acestei tendinte, fiind una dintre putinele tari in care frecventa de cumparare este in crestere. 
 
Asta pentru ca scena de retail modern se dezvolta cu noi magazine si formate de proximitate, dar si datorita faptului ca, in cautarea celor mai bune oferte si sortimente, cumparatorii viziteaza mai multe magazine.
 
Frecventa de cumparare a romanilor se aseamana cel mai mult cu cea a austriecilor, cetatenii ambelor state mergand la shopping pentru aprovizionare aproximativ o data la o zi si jumatate pe parcursul unui an.
 
Mancarea, incluzand atat alimentele proaspete (fructe, legume, lactatele, carne, panificatie) cat si pe cele cu un termen mai mare de valabilitate (conserve, ulei, faina, malai) reprezinta 70% din valoarea cosului anual de cumparaturi.
 
GfK observa o predilectie mai mare din partea bucurestenilor si a locuitorilor din orasele mari pentru achizitionarea alimentelor proaspete, in special lactate si carne. 
 
In schimb, familiile tinere au un consum casnic mai mic pe aceasta categorie, cele mai probabile cauze fiind lipsa de timp, dietele specializate, dar si iesirile la restaurant. In acelasi timp, gospodariile tinere au cel mai mare interes pentru segmentul de ingrijire personala, mai ales in Bucuresti si in orasele mari.
 
In comparatie cu anul 2013, tendinta generala a fost de crestere pentru produsele alimentare (exceptand alimentele proaspete) si pentru cele de ingrijire a casei. Alimentele proaspete, bauturile si produsele de ingrijire personala au avut o evolutie constanta in 2014.
 
Pe parcursul unui an, o familie cheltuieste 6,450 de lei pentru bunurile de larg consum destinate consumui casnic (aproximativ 537 de lei pe luna). O vizita medie la magazin are valoare de 25 de lei.
 
Comertul modern acopera 54% din piata totala de FMCG din Romania, fiind intr-o usoara crestere fata de anul 2013. 
 
Formatele mai mici, de tipul supermarket sau discounter, au avut un ritm de crestere mai alert in 2014, beneficiind de cresterea frecventei de cumparare. Supermarketul este formatul cu cea mai mare crestere si cu cel mai mare trafic in magazin.
 
Hypermarketurile si-au diminuat ritmul de crestere, insa sunt cel mai important canal din comertul modern, acoperind mai mult de un sfert din piata.
 
Studiul mai arata ca primele trei grupuri de retail acopera 33% din valoarea totala a pietei, fiind la mijlocul clasamentului comparativ cu alte tari din Europa Centrala si de Est.
 
Piata de FMCG din Romania arata potential de crestere si in 2015, fiind una dintre putinele tari din Europa cu crestere volumica.
 
Potrivit GfK, spre deosebire de restul tarilor unde a fost constatata o evolutie constanta sau cel mult o absorbtie a cresterii pretului, in anul 2014, romanii au avut o crestere in volum de 4,6%. Acesta este un semn pozitiv care arata ca piata locala nu este inca saturata, iar apetitul romanilor pentru noi categorii si pentru inovatie este unul cu mare potential.
 
Studiul are la baza informatii obtinute prin monitorizarea consumului casnic in 2014 a tuturor categoriilor de produse de larg consum prin intermediul cercetarii de tip Panel de Consumatori a GfK Romania, pe un esantion de 3.000 de gospodarii, reprezentativ la nivel national.

Incepand din ianuarie 2013, GfK Romania a inlocuit metoda clasica de colectare a datelor cu ajutorul jurnalului de cumparaturi cu o solutie inovatoare: scanarea codurilor de bare ale produselor de larg consum. Categorii noi monitorizate de Panelul de Gospodarii sunt: mancarea proaspata (mezeluri, carne, fructe si legume), bauturile alcoolice (spirtoase si vinuri), produse de panificatie, snacks-uri (pufuleti, tortilla, croissant, floricele, etc), mancare pentru animale sau produse pentru bebelusi.
 

Ultimele NOUTATI

Declaratia Unica 2025. Ce trebuie sa completezi daca ai obtinut venituri din dobanzi la depozite bancare in 2024
Financiar-Bancar

Declaratia Unica 2025. Ce trebuie sa completezi daca ai obtinut venituri din dobanzi la depozite bancare in 2024

today24 Apr. 2025
Adevaratele valori ale Romaniei: Cine sunt liceenii care au facut istorie in SUA?
Ultimele stiri economice

Adevaratele valori ale Romaniei: Cine sunt liceenii care au facut istorie in SUA?

today24 Apr. 2025
5 obiceiuri pe care orice persoana de succes le urmeaza pentru performanta maxima
Life Style

5 obiceiuri pe care orice persoana de succes le urmeaza pentru performanta maxima

today24 Apr. 2025
Cadouri personalizate pentru mama - spune
Life Style

Cadouri personalizate pentru mama - spune "Multumesc" in cel mai sincer mod

today24 Apr. 2025
Viitorul constructiilor se scrie la INNOCONSTRUCT 2025
Business

Viitorul constructiilor se scrie la INNOCONSTRUCT 2025

today24 Apr. 2025
Angajeaza inteligent: Cum sa pui intrebarile corecte la interviu pentru a evita surprizele neplacute
Companii

Angajeaza inteligent: Cum sa pui intrebarile corecte la interviu pentru a evita surprizele neplacute

today24 Apr. 2025
Doar un imprumut de la FMI mai poate salva Romania! Cheltuielile publice trebuie reduse de urgenta. Analist: situatia e alarmanta
Economie

Doar un imprumut de la FMI mai poate salva Romania! Cheltuielile publice trebuie reduse de urgenta. Analist: situatia e alarmanta

today24 Apr. 2025
Fraude online. Cum au ajuns escrocii sa-ti fure bani din cont dintr-un simplu click si ce trebuie sa faci pentru a te proteja pe internet
Protectia datelor cu caracter personal

Fraude online. Cum au ajuns escrocii sa-ti fure bani din cont dintr-un simplu click si ce trebuie sa faci pentru a te proteja pe internet

today24 Apr. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x