GfK: Kaufland, Carrefour si Lidl cei mai puternici retaileri din Romania
analizakauflandcarrefourlidlretele de retailromania
Kaufland, Carrefour si Lidl sunt cele mai puternice retele de retail din Romania, potrivit unui studiu realizat de GfK. Ele formeaza top 3 jucatori din punct de vedere al cheltuielilor casnice in prima jumatate a anului 2013. Clasamentul este asemanator celui din 2012.
“Pana in septembrie 2014, ne asteptam la o schimbare a topului ca urmare a preluarii magazinelor Real de catre Grupul Metro si remodelarea acestora sub marca Auchan. Estimam ca la finalizarea acestui proces Auchan va fi al doilea cel mai important lant de hypermarketuri din Romania”, spune Raluca Raschip, Consumer Goods &Retail Director GfK Romania.
Daca ne uitam la rezultatele cumulate ale celor doi retaileri (Auchan si Real), obtinute in prima jumatate a anului 2013, acestia acopera 7% din valoarea totala a bunurilor de larg consum consumate in interiorul casei si putin mai mult de un sfert din totalul cheltuielilor in hypermarket, avand o baza de cumparatori de aproximativ 40% din gospodariile din Romania.
Retailului modern este din ce in ce mai prezent in viata romanilor, acoperind in prima jumatate a anului 53% din valoarea totala a produselor de larg consum.
Hypermarketul este canalul cu cea mai mare crestere, cu 3 puncte procentuale fata de anul anterior, atingand o cota de 28%.
Principalul motiv al evolutiei pozitive in hypermaketuri este faptul ca mai multi romani au ales sa isi faca cumparaturile din acest format de magazin, fara sa renunte insa la altele.
Activitatile retailerilor s-au intensificat in ultima perioada, atat din punct de vedere al numarului de magazine deschise, cu 31% mai multe fata de 2012, cat si in privinta activitatilor de loializare – leafleturi, publicitate, concursuri in magazine sau alte activitati promotionale.