Guvernul a adoptat cu nici trei saptamani in urma OUG 69/2024, o ordonanta prin care este prevazuta introducerea unor noi informatii pe bonurile fiscale emise de casele de marcat. A urmat apoi publicarea unui proiect de Hotarare care prevede modificarea normelor metodologice in acest sens. Proiectul nu este primit deloc bine de antreprenori, firmele mici si mijlocii revoltandu-se de toate aceste modificari decise din pix de guvernanti de la o zi la alta. Astfel, antreprenorii romani solicita acum Executivului retragerea proiectului de Hotarare.
Prin noul proiect lansat de Ministerul Finantelor se prevede ca pe viitor va fi inscris, la cerere, codul de identificare fiscala in locul codului de inregistrare in scopuri de TVA al beneficiarului. In plus, pe bonul fiscal ar urma sa mai fie tiparite data si ora emiterii bonului, numarul de identificare al bonului, precum si seria aparatului de marcat electronic fiscal sub forma de cod QR.
Consiliul National al IMM-urilor iese insa la atac, sustinand ca guvernantii nu au analizat costurile suplimentare pe care le genereaza implementarea acestor noi date care se cer a fi cuprinse pe bonurile fiscale. “Colegiul National al CNIPMMR, intrunit astazi, 16.07.2024, a decis sa solicite Guvernului retragerea proiectului de hotarare privind modificarea si completarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 479/2003 prin care se introduce obligatia de a comunica noi date catre sistemul ANAF prin intermediul aparatelor de marcat electronice fiscale.”, se arata intr-un comunicat de presa.
Consiliul National al IMM-urilor explica cu aceasta ocazie foarte clar ca toate aceste costuri suplimentare cad in sarcina firmelor mici si mijlocii. “Modificarile vor genera noi costuri in sarcina firmelor, iar in Codul Fiscal nu exista o prevedere care sa le dea dreptul de a deduce costul generat de aceasta noua reglementare asupra caselor de marcat, din impozitul platit de catre antreprenor, pentru a compensa partial efortul de conformare la noile modificari cu atat mai mult cu cat acestea sunt facute in scopul cresterii colectarii TVA-ului la bugetul de stat. La momentul actual, antreprenorii nu mai beneficiaza de facilitatea fiscala de deducere a costului cu aparatele fiscale din impozitul pe profit/impozitul pe micro, desi toate aceste costuri sunt suportate de mediul de afaceri in scopul digitalizarii sistemului fiscal.”, spun cei de la CNIPMMR.
De asemenea, reprezentantii IMM-urilor din Romania mai atrag atentia asupra faptului ca proiectul de act normativ a fost elaborat fara ca partenerii sociali sa fie consultati sub o forma sau alta. Mai mult decat atat, nu a fost realizata o analiza de impact cu privire la implicatiile acestui proiect de hotarare.
“Nu au fost analizate costurile suplimentare pe care le genereaza implementarea noilor date ce se cer a fi cuprinse pe bonul fiscal si transmise catre ANAF in format XML si care vor fi suportate de antreprenori si nu se mentioneaza care este durata de timp in care distribuitorii de aparate de marcat electronice fiscale pot realiza modificarile prevazute de hotarare, astfel incat activitatea economica sa nu fie blocata sau expusa riscului aplicarii unei sanctiuni contraventionale”, mai transmite CNIPMMR prin intermediul comunicatului de presa.
Citeste si: Seful de la Finante, despre digitalizarea ANAF: "Trebuie sa recunoastem ca e complicat"
Sursa foto: freepik.com
Ultimele NOUTATI
Sfatul unui consultant financiar: cand luati un credit, puneti raul inainte. Veti putea sustine rata peste 15 ani daca va imbolnaviti?
Ce isi doresc angajatii romani de la cariera, dupa 45 de ani. Date surprizatoare de pe piata muncii
Harta antreprenoriatului romanesc: cum s-au dezvoltat firmele noastre in ultimii 15 ani?
Partenerii nostri
Desfiintarea unor locuri de munca. Procedura si documentatie, explicate de specialisti
Cadouri in bani sau tichete CADOU cu ocazia Craciunului - PROCEDURA
Facilitati fiscale reglementate de O.U.G. nr. 107/2024 (anulare accesorii si debite principale)
Untold SRL, amendata cu 15.000 EURO pentru nerespectarea GDPR: ce au descoperit autoritatile
Desfiintarea locului de munca: ce probleme pot aparea. MODEL decizie concediere
Top 15 greseli in Telemunca pentru care angajatorii pot fi amendati: studii de caz