Facturile romanilor, luate la bani marunti: au fost furnizorii cinstiti cand le-au calculat ? - autoritatile intra puternic pe fir
facturicontroale anpcancpfurnizori energiefacturi uriase
Au inceput controalele in randul furnizorilor nostri de energie. Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) intra pe fir si demareaza verificari. Oamenii legii vor sa afle daca facturile romanilor au fost calculate corect sau daca legea a fost incalcata, sub o forma sau alta.
"In contextul cresterii numarului de reclamatii inregistrate de la consumatori in ceea ce priveste modul de calculare a facturilor la energie electrica, din ultima perioada, Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) a demarat deja o serie de actiuni de control, la nivelul intregii tari, in acest domeniu, ca urmare a unei tematici nationale, in acest sens.
Controalele comisarilor ANPC se deruleaza la furnizorii de energie electrica si verifica modul in care sunt respectate prevederile legale in vigoare, in ceea ce priveste calcularea facturilor emise de acestia catre consumatorul-persoana fizica, in ultima perioada.
Mentionam ca, pentru a putea stabili daca reclamatiile sunt fondate sau nu, comisarii ANPC analizeaza cu mare atentie toate documentele necesare, in fiecare caz in parte”, a transmis, marti, institutia.
Ministrul Energiei, cu doar o zi in urma: Facturile "ori sunt gresite, ori cineva ar trebui sa puna regula in piata"
Controalele anuntate vin la doar o zi dupa ce ministrul Energiei, Virgil Popescu, a facut o declarate controversata cu privire la facturile uriase pe care le-au primit unii consumatori. Oficialul a spus ca a vazut si el aceste facturi ai a cerut ANPC si ANRE sa intervina, spuanand ca fie au fost calculate gresit, fie "cineva trebuie sa puna regula in piata".
"Am vazut si eu acele facturi si cred ca ori sunt gresite, ori cineva ar trebui sa puna regula in piata. ANRE este cel care verifica piata. Eu nu am vazut decat cateva cazuri prezentate in presa, dar fac inca un apel, cum am facut si in ianuarie, ANRE sa-si faca treaba sa supravegheze piata si sa controleze piata, iar la persoane fizice, inclusiv Protectia Consumatorului sa intre peste furnizorii respectivi si sa verifice acest lucru", a declarat ministrul, luni.
Ce pot face romanii nemultumiti de facturi?
Daca va numarati printre cei ce primiti facturi pe care le considerati incorecte, nejustificate sau pur si simplu aveti unele nelamuriri, primul pas pe care trebuie sa-l faceti este sa initiati o discutie directa cu operatorul dvs.
In situatia in care aceasta discutie amiabila nu duce la solutionarea problemelor sesizate de dvs., va puteti adresa ANPC, completand formularul disponibil pe site-ul oficial al institutiei,
www.anpc.ro.
Foto: freepik.com