evoMAG: Economia romaneasca, sustinuta indirect si de comertul online
economiee-commerceonlineevomagmihai patrascu
Comertul electronic a contribuit si contribuie din ce in ce mai mult la economia Romaniei, datorita faptului ca este unul dintre putinele domenii care inregistreaza o crestere accelerata, avans pe care nu il mai inregistram in niciun alt sector al economiei nationale, a declarat, in exclusivitate pentru MANAGER.ro, Mihai Patrascu, CEO evoMAG.ro
“Totodata, contribuie si la relansarea consumului. Inca de la sfarsitul anului 2008, de la demararea crizei economice, consumul a fost intotdeauna o problema. Comertul electronic si magazinele online au adus mereu in piata produse la preturi mai bune in comparatie cu retailul traditional, antrenand astfel mai multe resurse din partea consumatorilor romani”, a mai spus seful magazinului online.
Practic, in online, clientul dispune de un raft infinit de produse. Astfel, pe langa preturile mai bune, rapiditatea cu care magazinele online si-au adaptat permanent ofertele in functie de cerintele consumatorilor, a constituit un alt factor care a stimulat consumului.
Afacerile companiei
Magazinul online tinteste, anul acesta, o cifra de afaceri de peste 20 de milioane de euro, in crestere cu cel putin 30% fata de vanzarile inregistrate in 2013. Avansul va fi superior evolutiei pietei de retail online IT&C, care va marca anul acesta o majorare de cel mult 15 – 20%.
“Am atins la finele anului trecut o cifra de afaceri de 15,5 milioane de euro, in crestere cu 35% fata de nivelul vanzarilor din 2012. Ne-am depasit astfel tinta propusa si suntem increzatori ca vom reusi acest lucru si in 2014. Inceputul de an este unul promitator. Ne asteptam la un an foarte bun pentru comertul online pentru ca este, in continuare, un domeniu favorabil, iar clientii constientizeaza tot mai mult beneficiile de a face cumparaturi online”, spune Mihai Patrascu., intr-o informare de presa.
2014 este un an al investitiilor pentru evoMAG.Astfel, estimarea pentru anul acesta se ridica la nivelul a 500.000 de euro.
“Vom pune accent pe acapararea de cota de piata, pe cresterea increderii clientilor nostri in produsele si serviciile evoMAG. Pe plan secund trece dorinta de a face profit. Cu toate acestea, am fost intotdeauna o companie profitabila. Aproape tot castigul evoMAG a fost investit in dezvoltarea companiei si in achizitia altor business-uri. Iar aceasta strategie o vom aplica si in 2014”, a precizat Mihai Patrascu.
evoMAG, pus pe cumparat alte magazine
Referitor la achizitii, se urmaresc, spre exemplu, magazinele online care au cel putin 3 ani de activitate si care au o baza de clienti stabila. De asemenea, ar fi de preferat sa aiba o cifra de afaceri de minimum 500.000 de euro pe an. Nu conteaza in ce domeniu activeaza.
Planurile evoMAG pentru 2014 presupun si deschiderea mai multor puncte de prezenta, vizate fiind oresele mari din tara. Primul astfel de magazin este programat sa fie inaugurat pana la jumatatea anului.
O alta directie pe care o va urma evoMAG in 2014 este diversificarea portofoliului de produse.
“Tintim intrarea pe mai multe nise chiar. In prim plan avem bunurile de larg consum, segmentul auto si cel al electrocasnicelor mari. Scopul nostru va fi sa servim clientul de cat mai multe ori pe an, sa-l facem sa revina la evoMAG cu placere, de mai multe ori. De aceea vom face ajustari si in ceea ce priveste serviciile oferite”, precizeaza Mihai Patrascu.
Cat priveste echipa evoMAG, numarul angajatilor va creste anul acesta cu aproximativ 20% vizate fiind, in principal, departamentele care interactioneaza direct cu clientii.