Duminica Tomii (de dupa Pastele Cailor)
duminica tomiimetrou drumul tabereistadiu magistrala 5lucian sovasantiere autostrazi
Astazi, este Duminica Tomii, a Sfantului Apostol Toma, sarbatoare la opt zile dupa Pasti si la trei zile dupa Izvorul Tamaduirii.
Si, dupa opt zile, fiind ucenicii adunati si Toma fiind impreuna cu dansii, aratandu-se Domnul, i-a zis: "Adu-ti degetul tau si vezi mainile Mele si adu mana ta si o pune pe coasta Mea si nu fi necredincios, ci credincios!"
In cele din urma, Sfantul Toma a zis: "Cu adevarat esti Domnul meu si Dumnezeul meu!"
In ciuda propovaduirii credintei crestine, Sfantul Toma este numit popular Toma necredinciosul, in popor, contand mai mult ca sfantul nu a crezut imediat in Invierea Domnului, ci a vrut sa-L vada si sa-I simta ranile.
De aceea, tot pe filiera populara, oricui nu crede ceva imediat fara sa cerceteze, oricui este sceptic (in vreo chestiune religioasa sau laica), oricui inghite pe nemestecate stiri false, i se spune, adeseori: "Esti Toma necredinciosul!"
In ciuda faptului ca Sfantul Toma nu a crezut imediat in Invierea Lui Hristos, niciunui alt Apostol sau mare sfant nu ii este dedicata o duminica, de fapt, chiar duminica de dupa cea a Invierii, prima duminica dupa Sfintele Pasti.
Ei bine, revenind in zilele noastre, probabil pentru a evita asocierea cu Duminica Tomii, un ministru a facut munca de teren, sambata.
Este vorba despre ministrul Transporturilor, domnul Lucian Sova, care, sambata aceasta, a facut o vizita de lucru pe santierele Magistralei 5 de metrou "Raul Doamnei" - "Eroilor".
"Am asteptari mari de la conducerea executiva a Metrorex. Trebuie sa mearga pe drumul pe care am pornit, in sensul rezolvarii situatiilor de orice fel, inclusiv financiare. Imi asum sa schimbam reglementarea privind receptiile, sa putem face si receptii partiale, iar raporturile dintre beneficiar si antreprenor sa fie coordonate.
Contez pe constructor ca va depune toate eforturile pentru a accelera la maximum ritmul de lucru”, le-a spus ministrul Lucian Sova constructorilor si celor din conducerea Metrorex, potrivit paginii de Facebook a Ministerului Transporturilor.
Tot prin intermediul acesteia, am aflat ca lucrarile de finisaje la statiile "Favorit" si "Orizont", sunt executate 98%; la statia "Raul Doamnei", lucrarile de structura sunt gata in proportie de peste 90%, iar finisajele 15%. La "Romancierilor", finisajele sunt facute in proportie de 90%, iar, la statia "Parc Drumul Taberei", unde exista 5 cai de acces la metrou si doua la peroanele de tramvai, 63% din finisaje sunt realizate.
De asemenea, in cadrul unei vizite neanuntate pe santierul autostrazii A3, la intrarea in Bucuresti, "ministrul Sova a constat o mobilizare extrem de slaba a constructorului, desi vremea este foarte buna pentru lucrari.
Ministrul a cerut ca antreprenorul sa se prezinte saptamana viitoare la minister ca sa-si ia angajamentul ca intensifica ritmul lucrarilor. De asemenea, a solicitat conducerii CNAIR sa monitorizeze mult mai atent proiectul.
Constructorul isi asumase ca termina tronsonul de autostrada in aceasta vara, insa ritmul de lucru este nesatisfacator", se arata pe pagina de Facebook a ministerului de resort.
In luna iunie a anului de Gratie 2018, se vor implini 7 ani de cand perimetrul in care urma sa inceapa lucrarile la Magistrala 5 de metrou a fost delimitat cu garduri de sarma.
Locuitorilor zonelor care inca nu sunt unite subteran nici cu centrul Bucurestiului, nici cu celelalte magistrale de metrou, li s-a promis ca "In trei ani, aici va fi statia ta de metrou".
Daca o luam ad-litteram, intr-adevar, desi nu in trei ani, exista acum niste statii de metrou, dar ce folos, din moment ce nu exista caile de rulare, nici sistemele de siguranta si, culmea, nici macar rezultatul unei licitatii pentru cumpararea de garnituri de metrou.
Deci, daca o luam practic, nici macar acum, nu se stie cand inventia numita... candva "trenul galben fara cai" va circula si pe Magistrala 5.
Intre timp, Timisoara a anuntat ca vrea sa intocmeasca un proiect care prevede construirea unei linii de metrou care va lega Aeroportul International "Traian Vuia" de Calea Sagului, iar Cluj-Napoca anuntat ca intentioneaza sa construiasca metrou.
La cum se misca lucrurile si lucrarile in Cluj-Napoca, unde s-au construit rapid un stadion si o sala polivalenta moderne n-ar fi de mirare ca municipalitatea sa termine prima linie de metrou inaintea celei incepute, in 2011, in Bucuresti.
De altfel, la cum (nu) se misca lucrurile si lucrarile in Bucuresti si pe santierele promiselor autostrazi, acestea ar putea fi inaugurate in Duminica Tomii de dupa Pastele Cailor, Doamne iarta-ma!
Sursa foto: facebook ministerul transporturilor