Digitalizarea ANAF, de tipul RO e-Factura, poate pune firmele la pamant, daca managerii fac aceasta greseala
digitalizare anafro e facturafactura electronica
E un lucru minunat faptul ca ANAF se digitalizeaza si ca avem speranta ca lupta contra evaziunii fiscale va prinde cu adevarat contur. Problema este ca unii antreprenori nu stiu cum sa se adapteze acestor schimbari si fac greseli care-i pot costa scump.
O analiza NextUP scoate la iveala faptul ca 73% dintre IMM-urile romanesti sunt la un nivel slab de digitalizare, iar firmele mici si mijlocii amana sa implementeze un sistem informatic integrat. Aceste greseli pot dauna afacerilor, desi contextul e unul benefic.
"In contextul modificarilor de legislatie din ultimii doi ani, referitoare la SAF-T si e-Factura, multi decid manati de obligativitatile de legislatie sa isi ia un sistem informatic, dar nu aloca timpul analizei ca sa aleaga ideal. E o diferenta mare intre a echipa afacerea cu un simplu soft de facturare de exemplu si a o echipa cu un sistem informatic integrat care sa preia cat mai multe gesturi repetitive din fluxurile de lucru din organizatia pe care o conduc. Finalmente, tot acolo ajung: se echipeaza cu softul potrivit lor, dar intre timp au pierdut vremea si, poate, oportunitati", transmit expertii.
Firmele au probleme cu digitalizarea fiscala
Analiza arata ca 27% dintre IMM-urile din Romania au atins un nivel de baza al digitalizarii, iar 73% au inregistrat un scor intre 0 si 3 al digitalizarii, adica nivelul foarte slab, si aproape 19% nivelul slab.
"Desi Romania are un potential excelent in domeniul IT, afacerile locale fac pasi mici catre o echipare corecta, care sa ii duca pe pozitii favorabile fata de competitori. Ne uitam inca la cost si nu am inteles deocamdata ca echiparea tehnologica este o investitie care te scuteste de timp, de bani, adica de resurse aruncate pe geam.
Mai mult, nici institutiile statului nu creeaza un mediu avantajos digitalizarii in masa, pentru ca ele insele sunt digitalizate pe hartie si nu pe bune.
Mai exact, statul ne obliga la raportari lunare, invocand automatizarea acestui proces, insa nu ne ofera si infrastructura capabila sa gestioneze o relatie automatizata corect cu mediul privat. In contextul acesta, majoritatea antreprenorilor amana implementarea unui sistem tehnologic, facandu-si un imens dezavantaj, avand in vedere beneficiile aduse de digitalizarea cu un soft potrivit", mai transmit specialistii.
Foto: manager.ro