Dezlegare de la Consiliul Concurentei: companiile pot adopta unele masuri justificate de prevenirea raspandirii coronavirusului
masuri concurentaprogram magazineaprovizionare magazinecumparaturi coronavirus
In contextul actual, din punct de vedere al Legii concurentei, companiile pot adopta unele masuri ce pot fi justificate de prevenirea raspandirii coronavirusului, dar, in acelasi timp, acestea nu trebuie sa conduca la restrangeri grave ale concurentei.
Ca urmare, tinand cont de recomandarile Comitetul National pentru Situatii Speciale de Urgenta in vederea reducerii aglomerarii in spatii comerciale, companiile pot lua masuri pentru reducerea programului de functionare.
In acelasi timp, administratorii platformelor de comert pot impune masuri pentru limitarea cresterilor nejustificate ale preturilor pentru produsele si serviciile de baza.
Consiliul Concurentei urmareste foarte atent comportamentul companiilor si le atrage atentia sa nu se foloseasca de aceasta situatie de criza pentru:
- a creste preturile fara o justificare obiectiva;
- a face schimb de informatii sensibile (preturile practicate, politica comerciala etc);
- a exclude concurenti de pe piata;
- a abuza de pozitia dominanta;
- a face intelegeri anticoncurentiale (in vederea eliminarii comercializarii unui anumit produs/serviciu, fixare preturi, de impartire a clientilor si teritoriilor).