Cum sa monitorizati comportamentul de plata al clientilor
cofacecofapaymonitorizare plati clienti
Coface a lansat CofaPay, un instrument analitic, menit sa ajute companiile sa monitorizeze comportamentul de plata al clientilor.
Studiul Insolventelor T1 2014, datele raportate de BNR privind numarul refuzurilor la plata dar si valoarea acestora sunt in scadere cu aproximativ 30% fata de aceeasi perioada a anului anterior.
Potrivit Coface, aceasta reducere nu poate fi interpretata drept o confirmare a imbunatatirii disciplinei la plata, situatia putand fi explicata si de o reticenta a companiilor de a mai folosi aceste instrumente (bilete la ordin sau cecuri), in conditiile in care increderea intre partenerii de afaceri a scazut, in 2013.
Coface arata ca, desi cifrele sunt aparent pozitive, mediul economic prezinta provocari pentru companiile private din perspectiva riscului de credit, iar protejarea afacerii si a intereselor acesteia reprezinta aspectele cheie pentru o dezvoltare sustenabila.
Avantajele CofaPay se refera la posibilitatea de a identifica un risc potential si de a minimiza riscul comercial prin monitorizarea portofoliilor, folosind nu doar istoricul de colectare a debitelor, ci si informatii despre insolventa, faliment sau istoricul creantelor.
Odata conectat, prin intermediul computerului sau al dispozitivului mobil, utilizatorul CofaPay trebuie sa isi incarce pe platforma date despre facturile emise si situatia incasarii lor.
Pe baza datelor lunare furnizate de utilizatori si a informatiilor proprii detinute de Coface se pot genera analize cu privire la comportamentul de plata al clientilor structurat pe patru niveluri: portofoliul propriu de clienti al unui utilizator; sectorul de activitate al utilizatorului; clubul de utilizatori definit prin criterii personalizate sau pentru toate sectoarele de activitate existente in aplicatie.
Utilizatorii VIP sunt singurii care au acces la analize din toate tarile Europei Centrale si de Est.
Pentru fiecare dintre aceste nivele pot fi vizualizate si descarcate opt tipuri de analize: indicele de Moralitate al Platilor (PMI); performanta de plata; conditiile de creditare; platile restante; distributia riscului comercial; analiza anticipativa a potentialelor pierderi rezultate din neincasarea creantelor; distributia creantelor in functie de vechimea pe piata sau localizarea geografica a clientilor.
CofaPay ofera si analize individuale despre comportamentul de plata al companiilor incarcate in aplicatie, fiind disponibile 15 criterii de cautare si selectare a acestora.
Schimbarile pozitive si negative ale clientilor monitorizati (de exemplu, nivelul de risc comercial evaluat de Coface, cazurile de colectare debite sau insolventa) pot fi urmarite in timp real, prin setarea unor alerte.
In premiera pentru piata din Romania, CofaPay ofera posibilitatea de a face schimb de informatii privind experientele si comportamentul de plata cu alti utilizatori ai programului.
Prin urmare, orice utilizator care dispune de asemenea informatii privind profilul clientului sau potentialului client, poate face o estimare mai aproape de realitate a limitei de credit si a termenelor de plata.
Platforma CofaPay utilizeaza reteaua de informatii a Coface - ICON, o baza de date care cuprinde detalii pentru mai mult de 10 milioane de companii din Europa Centrala si de Est.
Din punctul de vedere al functionalitatii, utilizatorul poate importa datele prin incarcarea directa a fisierelor (.xls; .xml), prin e-mail (.xls; .xml) sau prin web services si isi poate exporta analizele in format .xls, sau .csv.